محورهای گفت‌و‌گوی ظریف و لاوروف در دیدار فردا

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر محورهای گفت‌و‌گوی ظریف و لاوروف در دیدار فردا
محورهای گفت‌و‌گوی ظریف و لاوروف در دیدار فردا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزرای امور خارجه روسیه و ایران فردا در مسکو با یکدیگر ملاقات و گفت‌و‌گو می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، بنا به اعلام وزارت امور خارجه روسیه سرگئی لاوروف و محمد جواد ظریف، وزرای امور خارجه روسیه و ایران فردا (دوم سپتامبر) در نشستی در مسکو درباره وضعیت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و اوضاع پیرامون منطقه خلیج فارس گفتگو می‌کنند.

این وزارتخانه تأکید کرد: طرفین توجه ویژه ای به بررسی مسائل بین المللی، از جمله برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، حل و فصل اوضاع سوریه، وضعیت خلیج فارس و اوضاع در یمن و افغانستان خواهند داشت.

روحانی: اگر اروپا تعهدات برجامی خود را عملیاتی نکند ایران گام سوم را اجرا خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
روحانی به مکرون چه گفت؟

به گفته سرویس دیپلماتیک روسیه قرار است در این دیدار طیف گسترده‌ای از موضوعات مربوط به همکاری دوجانبه روسیه و ایران، شامل همکاری تجاری-اقتصادی از جمله در زمینه انرژی و حمل و نقل با محوریت روند تحقق پروژه های مشترک و همچنین موضوعات مربوط به تعامل فرهنگی ، بشردوستانه و سایر انواع همکاری مورد بررسی قرار گیرد.

این در حالی است که عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران نیز قرار است دوشنبه در رأس هیأتی در پاریس درباره پیشنهاد فرانسه در خصوص برجام به رایزنی بپردازد. سفر عراقچی به پاریس در حالی صورت می‌گیرد که شب گذشته نیز گفت‌وگویی تلفنی بین حسن روحانی و ماکرون روسای جمهور ایران و فرانسه انجام شد و روحانی در این گفت‌وگو تاکید کرد که اگر اروپا نتواند تعهدات خود را عملیاتی کند، ایران گام سوم در کاهش تعهدات برجامی را به اجرا خواهد رساند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала