احتمال آغاز عملیات مستقل ترکیه در خاک سوریه

© AFP 2023 / Bulent Kilicاحتمال آغاز عملیات مستقل ترکیه در خاک سوریه
احتمال آغاز عملیات مستقل ترکیه در خاک سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه از احتمال آغاز عملیات مستقل ارتش کشورش در خاک سوریه طی چند هفته آینده خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت در صورتی که ظرف چند هفته آینده کشورش نتواند با آمریکا در مورد کنترل ارتش ترکیه در شرق فرات در سوریه توافق کند، برنامه عملیاتی خود در این منطقه را به اجرا خواهد گذاشت.

ارتش ترکیه از مرز با سوریه عبور کرد - اسپوتنیک ایران
ارتش ترکیه از مرز با سوریه عبور کرد

پیش از این، آنکارا و واشنگتن در مورد ایجاد یک نقطه کانونی برای عملیات های مشترک و یک منطقه امنیتی برنامه ریزی شده در شمال سوریه و شرق فرات به توافق رسیده‌اند. دمشق به صورت رسمی با این توافق مخالف است زیرا طبق گفته دولت سوریه این توافق به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه ضربه زده و ناقض قوانین بین المللی است.

اردوغان در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان یک دانشگاه نظامی در استانبول گفت: اگر ظرف چند هفته ارتش ما کنترل شرق فرات را بدست نگیرد ما برنامه خود را عملی خواهیم کرد. ما وقت و صبر زیادی نداریم. اجازه ندهید هیچ کس سعی کند ما را با استفاده از داعش (سازمان تروریستی ممنوع در فدراسیون روسیه) فریب دهد. این واقعیت که سازمان تروریستی (یگان‌های مدافع خلق) که ما تقریباً آنها را نابود کرده بودیم به پشت متحد ما (ایالات متحده آمریکا) پناه برد، مشکل دیگری را پیش روی ما قرار می‌دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала