اهداف مشترک اعضای جی7 در باره ایران کدامند؟

© REUTERS / Andrew Parsons/Pool اجلاس گروه جی7 در پاریس
اجلاس گروه جی7 در پاریس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اعضای جی‌7 از دو هدف مشترک درباره ایران پیروی می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سی ان ان»، سند جمع بندی و در عین حال کوتاه گروه جی7 با اشاره به مسایل و موضوعات کلیدی نظیر تجارت جهانی، ایران، اوکراین، لیبی و هنگ کنگ از سوی میزبان منتشر شد.

در این سند به موضوعات کلیدی نظیر تجارت جهانی، ایران، اوکراین، لیبی و نیز مقابله با بحران آتش سوزی در جنگل های آمازون و تغییرات آب وهوایی اشاره شده است. از بندهای این سند تاکید رهبران گروه هفت بر داشتن وحدتی عالی و نیز برخورداری از روحیه مثبت در قبال موارد بحث شده در این نشست است.

پیشنهادات مشاور ارشد ماکرون برای تهران چیست؟ - اسپوتنیک ایران
پیشنهادات پاریس برای تهران چیست؟

در خصوص تجارت جهانی، گروه هفت در قبال تجارت جهانی آزاد و عادلانه و ثبات اقتصاد جهانی متعهد است. گروه هفت از وزیران دارایی کشورهای این گروه می‌خواهد که وضعیت اقتصاد جهانی را رصد کنند. بر این اساس، گروه هفت خواهان تغییر عمیق سازمان تجارت جهانی به منظور اثرگذاری بیشتر در حفاظت از دارایی‌های فکری، حل سریع‌تر اختلافات و مقابله با اقدامات تجاری ناعادلانه است.

این گروه متعهد است که در سال 2020 به توافقی دست یابد که موانع مقرراتی را تسهیل کند و نظام مالیاتی بین‌المللی را در چارچوب سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) به روز سازد.

در این سند همچنین آمده است:‌«ما به طور کامل در خصوص دو هدف کاملا دیدگاه مشترک داریم. اطمینان از این که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نیابد و نیز صلح و ثبات در منطقه تقویت شود».

چهل و پنجمین اجلاس سران کشورهای «گروه جی7» با حضور رهبران ایالات متحد آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلستان، ایتالیا، ژاپن و کانادا روز دوشنبه پس از سه روز  دیدار مذاکره در شهر ساحلی بیاریتز در جنوب غربی فرانسه ، به کار خود پایان داد.

این برای اولین از سال 1975 ( نخستین نشست سران گروه هفت در رامبوئیه فرانسه) است که رهبران حاضر در این نشست نتوانسته اند بر روی بیانیه نهایی مشترک به توافق برسند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала