کدام بستنی رژیمی است؟

© Fotolia / Brent Hofackerبستنی پسته ای
بستنی پسته ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تاریخ تهیه بستنی به امپراتوری هخامنشی حدود 500 سال قبل از میلاد باز می‌گردد.

به گزارش اسپوتنیک، در مغازه‌ها می توان انواع مختلف بستنی را خریداری کرد. روند تهیه بستنی با منجمد کردن مخلوط اولیه بستنی در دمای زیر 18 درجه سانتیگراد همراه است.

بستنی باید از شیر و یا سرشیر،کره،تخم‌مرغ و طعم‌دهنده طبیعی و تثبیت‌کننده درست شود.میزان شیر در بستنی باید بیش از 40 درصد باشد. چربی بستنی بر شکل بستنی تأثیر می‌گذارد.

علاوه بر شیر، شکر هم ماده دیگری است که در تهیهی بستنی مورد استفاده قرار می گیرد. در 100 گرم بستنی شیری از صفر تا 12,9 گرم ساکارز وجود دارد. در انواع دیگر بستنی این حد بین 13 تا 23 گرم ساکارز است.

بستنی نوعی دسر منجمد و مزه‌دار است که باید شامل حداقل 10 درصد چربی شیر باشد. مقدار این چربی می‌تواند از 10 تا 16 درصد تغییر کند.همچنین بستنی می‌تواند شامل دیگر انواع لبنیات مثل خامه باشد که به همراه مواد شیرین‌کننده و طعم‌دهنده تهیه می‌شود. اولین کارخانه صنعتی بستنی‌سازی جهان در سال 1851در مریلند، کار خود را آغاز نمود.

درست شدن بستنی به احتمال زیاد به امپراتوری هخامنشی حدود 500 سال قبل از میلاد باز می‌گردد. ایرانیان در زمان هخامنشیان تابستانها بستنی با طعم‌های زعفرانی، میوه‌ای و طعم‌های دیگر مصرف می‌کردند. بر اساس شواهد همچنین حدود 400سال قبل از میلاد ایرانیان چیزی شبیه فالوده‌های امروزی داشته‌اند که با گلاب مصرف می‌کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала