بنیاد آمريكائى دفاع از دمکراسی‌ها در لیست تحریمی ایران

© Photo / Sipoوزارت امور خارجه ایران
وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران بنیاد دفاع از دموکراسی ها و مدیر آن را در فهرست تحریمی جمهوری اسلامی ایران قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اطلاعیه وزارت امور خارجه ایران، وزارتخانه نامبرده، بنیاد دفاع از دموکراسی ها و مارک دوبوویتس مدیر آن را در فهرست تحریمی ایران قرار داد.

در بیانیه وزارت امور خارجه ایران آمده است: «با عنایت به اینکه موسسه آمریکایی با نام متقلبانه «بنیاد دفاع از دمکراسی ها» - و به ویژه مارک دوبوویتس مدیر این بنیاد - آگاهانه و عامدانه از طریق اقداماتی از قبیل تولید و انتشار دروغ، تشویق، مشورت، لابیگری و کارزار تبلیغاتی منفی به نحوی موثر در طراحی، اعمال و تشدید اثرات تروریسم اقتصادی علیه کشورمان مشارکت داشته و دارند و به شکلی جدی و فعال در جهت آسیب وارد کردن به امنیت و منافع حیاتی مردم ایران تلاش کرده و می کنند.

محمدرضا پهلوی - اسپوتنیک ایران
دمکراسی آمریکا «مرگ بر شاه» آورد!

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در اجرای تکالیف مقرر در تبصره یک ماده 4 و تبصره یک ماده 5 از «قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» مصوب 1396/5/22، به دنبال هماهنگی های صورت گرفته با مراجع ذیربط، بدینوسیله این بنیاد و مارک دوبوویتس مدیر آن را در فهرست تحریمی موضوع قانون مذکور قرار می دهد و لذا نامبردگان مشمول آثار قانونی مواد 6 تا 8 قانون موصوف خواهند بود.

بدیهی است این امر، خدشه ای به هرگونه اقدامات قانونی دیگر که از سوی سایر نهادها و دستگاه های اجرایی، قضایی یا امنیتی برای مقابله، تعقیب یا مجازات اشخاص مشروحه فوق، و نیز سایر همکاران یا همدستان ایرانی و غیرایرانی ایشان به سبب اقدامات و اعمال آنها علیه امنیت ملی و منافع دولت و مردم ایران اتخاذ شود، وارد نمی آورد».

بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها Foundation for Defense of Democracies یا به اختصار، اف‌دی‌دی یک اندیشکده نومحافظه کار مستقر در واشینگتن، دی سی است که تمرکز آن بر امنیت ملی و سیاست خارجی است. گرایش‌های سیاسی آن غیر حزبی و نومحافظه‌کار توصیف شده‌است. برنامه ایران اف‌دی‌دی که توسط مارک دابوویتس مدیرعامل ارشد این بنیاد هدایت می‌شود در پی «رسیدگی به خطر ناشی از جمهوری اسلامی ایران برای آمریکا و متحدین آن» و انجام پژوهش مشروح، و تهیهٔ گزینه‌های سیاستی جامع و قابل انجام و حضور مستمر در رسانه‌ها است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала