لندن: اظهارات پوتین درباره پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای میان برد را تهدیدی برای امنیت اروپا دانست

© Sputnik / Alex McNaughton /  مراجعه به بانک تصاویر لندن: اظهارات پوتین درباره پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای میان برد را تهدیدی برای امنیت اروپا دانست
لندن: اظهارات پوتین درباره پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای میان برد را تهدیدی برای امنیت اروپا دانست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده وزارت خارجه انگلیس تاکید کرد: "اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مبنی بر لزوم اتخاذ تدابیری در جهت پاسخ متناظر به آمریکا در ارتباط با آزمایش موشك های كروز زمین به زمین، نمونه دیگری از اقدامات روسیه با هدف تضعیف امنیت اروپا است.

ولادیمیر پوتین در جلسه عملیاتی با اعضای دائم شورای امنیت فدراسیون روسیه گفت: استفاده ایالات متحده از سیستم پرتاب موشک MK-41 طی آزمایش موشکی اخیر، صحت ادعاهای طرف روسی در مورد آمریکا را تمام طول مدت اعتبار پیمان منع گسترش موشک های میان برد هسته ای ثابت می کند. به گفته وی، آمریکایی ها برای پوشش دادن موارد نقض معاهده از طرف خودشان، با خبرسازی و انحراف افکار عمومی، سعی در متهم کردن روسیه در نقض مفاد این پیمان داشته اند. رییس جمهور روسیه همچنان افزود که به وزارت دفاع و وزارت امور خارجه دستور داده است كه سطح تهدید ایجاد شده توسط آمریکا برای فدراسیون روسیه را تجزیه و تحلیل كرده و اقدامات لازم را برای تهیه یك پاسخ متقارن انجام دهند.

در اوایل ماه اوت ، جنس استولتنبرگ ، دبیر کل ناتو، تأکید کرد که در اروپا "موشک های جدید ایالات متحده یا ناتو وجود ندارد." وی همچنین خاطرنشان کرد: ناتو هیچ برنامه و یا هدف برای استقرار چنین موشک هایی را که توسط ایالات متحده تولید شده است را ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала