بزرگترین زنجیره انسانی معترضان در هنگ کنگ + ویدئو

© REUTERS / Thomas Peterبزرگترین زنجیره انسانی معترضان در هنگ کنگ + ویدئو
بزرگترین زنجیره انسانی معترضان در هنگ کنگ + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زنجیره انسانی معترضان در هنگ‌کنگ به 45 کیلومتر رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از RTHK ، بیش از 130 هزار نفر اعتراض کنندگان در هنگ کنگ زنجیره انسانی به طول بیش از 45 کیلومتر را تشکیل دادند. 

ردپای آمریکا در تظاهرات میلیونی هنگ کنگ - اسپوتنیک ایران
ردپای آمریکا در تظاهرات میلیونی هنگ کنگ

سازمان‌دهندگان اعتراضات هنگ‌کنگ در 30مینروز برپایی اعتراضات تصمیم گرفته‌اند یک زنجیره انسانی در دفاع از آزادی بیان و دموکراسی در هنگ کنگ ایجاد کنند.  

به گزارش دادگاه عالی هنگ کنگ، این اقدامات مجوزی از جانب پلیس ندارد.

جنبش اعتراضی اخیر هنگ‌کنگ وارد سی مین روز خود شده است. این اعتراضات در رابطه با طرح استرداد افراد مظنون به چین به راه افتاد و پس از آن گسترش یافت. معترضان در هنگ‌کنگ هدف از تحصن را دفاع از آزادی بیان و دموکراسی اعلام کرده‌اند.

در اعتراضات 23 اوت، در بسیاری از مناطق شهر، مردم دستان شان را با یکدیگر گره زدند و "زنجیره زنده انسانی" را تشکیل دادند و چراغ های تلفن های همراه شان را روشن کردند. مسیر مورد نظر تظاهرکنندگان ابتدا از امتداد متروی هنگ کنگ می گذرد. طول "زنجیره زنده" تقریباً 45 كیلومتر بود و اگر تظاهركنندگان كه در یک نقطه تجمع نموده اند مد نظر گرفته شود، طول "زنجیره زنده" متشکل از 135 هزار تن به 60 کیلومتر خواهد رسید.

مردم هنگ کنگ اعتراض خود را دو ماه پیش آغاز کردند. آنها ابتدا به تلاش دولت هنگ کنگ برای تصویب لایحه‌ای که اجازه استرداد متهمان به چین را می‌داد، اعتراض کردند. با اعتراض مردم، این لایحه پس گرفته شد و اعتراضات به دخالت های چین ادامه یافت. آنها خواستار اصلاحات دموکراتیک و برکناری خانم کری لم رئیس دولت محلی هنگ کنگ می باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала