پوتین وعده داد که پاسخ متقابل به آزمایش موشکی آمریکا بدهد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین وعده داد که پاسخ متقابل به آزمایش موشکی آمریکا بدهد
پوتین وعده داد که پاسخ متقابل به آزمایش موشکی آمریکا بدهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به وزارت دفاع، وزارت امور خارجه و همچنین سایر ادارات مربوطه دستور داد كه سطح تهدیدی را كه در نتیجه آزمایش موشك های كروز زمینی انجام شده در آمریكا را تجزیه و تحلیل كنند و اقدامات جامعی را برای تهیه یك پاسخ متقارن انجام دهند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به وزارت دفاع، وزارت امور خارجه و همچنین سایر ادارات مربوطه دستور داد كه سطح تهدیدی را كه در نتیجه آزمایش موشك های كروز زمینی انجام شده در آمریكا را تجزیه و تحلیل كنند و اقدامات جامعی را برای تهیه یك پاسخ متقارن انجام دهند.

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد آزمایش موشکی امریکا نشانگر هدف واقعی واشنگتن برای استقرار موشک‌های ممنوعه در نقاط مختلف جهان است.

ارتش ایالات متحده امریکا چند روز پیش یک موشک کروز را در جزیره‌ای در ایالت کالیفرنیا آزمایش کرد. این آزمایش پس از خروج امریکا از پیمان منع موشک های هسته‌ای میان‌برد موسوم به INF با روسیه صورت گرفت.

پیمان منع موشک های هسته‌ای میان‌ برد، برجسته‌ ترین توافق هسته‌ای امضا شده در دوران جنگ سرد، پس از طرح ادعا‌های واهی از سوی واشنگتن علیه مسکو به پایان رسید. پیش از این، آمریکا رسما خروج یکجانبه از این پیمان را تایید کرده بود.

اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده در سال 1987 پیمان منع موشک های میان برد هسته ای(پیمان INF) را امضا كردند و طرفین متعهد شدند كه تمام موشكهای بالستیک زمینی و كروز را با برد متوسط ​​و كوچك از بین ببرند. در اکتبر سال 2018 ، ترامپ از خروج واشنگتن به دلیل "عدم رعایت" مسکو به تعهدات خبر داد، اما طرف آمریکایی شواهدی ارائه نکرد. در سال 2019، روسیه نیز در واکنش به اقدامات ایالات متحده، مشارکت خود در پیمان منع موشک های میان برد هسته ای(پیمان INF) را به حالت تعلیق درآورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала