نقشه فلوئر برای ونزوئلا

© Sputnik / Sergei Mamontovونزوئلا
ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دریادار آمریکایی برای رام کردن ونزوئلا نقشه می کشد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به فرماندهی جنوبی نیروهای مسلح آمریکا دریادار کریگ فلوئر اعلام کرد که حمله نظامی به ونزوئلا  جزو برنامه های آمریکا نیست.

وی گفت:«هدف ما یافتن راه حل سیاسی و دموکراتیک برای حل بحران سیاسی داخلی ونزوئلا است. ما برای حمله نظامی تدارک نمی‌بینیم. فرماندهی جنوبی امریکا، در باره طرح ها پس از برکناری رئیس جمهور نیکولاس مادورو از قدرت در ونزوئلا فکر می کند».

پیشنهاد ترامپ برای محاصره دریایی ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
پیشنهاد ترامپ برای محاصره دریایی ونزوئلا

فلوئر هنگام سخنرانی در کنفرانس مطبوعاتی در ناتال برزیل این موضوع را یادآور شد. این کنفرانس با شرکت مقامات عالیرتبه نظامی کشورهای قاره آمریکای جنوبی به غیر از ونزوئلا، بولیوی و گویان برگزار شد.

شایان ذکر است که در تاریخ 30 آوریل سال جاری، خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا، از مردم این کشور خواست برای پایان دادن به حکومت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، دست به تظاهرات بزنند. در تاریخ 23 ژانویه سال جاری، خوان گوایدو، رئيس شورای ملی ونزوئلا خودش را رئيس‌جمهور این کشور اعلام نموده، سوگند وفاداری یاد کرد.

رهبران کشورهای اروپایی، ایالات متحده، کانادا و چندین کشور امریکای لاتین خوان گوایدو را به‌عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته اند. اما کشورهای قدرتمند دیگر جهان مانند روسیه و چین و همچنین نیروهای نظامی ونزوئلا همچنان از نیکولاس مادورو و باقی ماندن او در قدرت حمایت می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала