آمریکا، اولین فراری از منطقه خلیج فارس

اشتراک
روحانی:آمریکایی ها ابتدا به دنبال برنامه‌ریزی‌هایی برای ایجاد جنگ روانی و سیاسی علیه ملت بودند و سپس به جنگ اقتصادی روی آوردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که آمریکایی ها ابتدا به دنبال برنامه‌ریزی‌هایی برای ایجاد جنگ روانی و سیاسی علیه ملت بودند و سپس به جنگ اقتصادی روی آوردند.

رئیس جمهور در ادامه گفت:« خروج آمریکا از برجام به معنای عهدشکنی، پیمان‌شکنی، زیرپا گذاشتن قوانین بین‌المللی و تروریسم اقتصادی است.آمریکا به خیال اینکه می‌تواند جمهوری اسلامی ایران را به واسطه این خروج غیرقانونی تحت فشار قرار دهد، همه ننگ‌ها را به جان خرید و این بسیار عجیب و غیرعقلانی است که کشوری همه ننگ‌های تاریخ را بخاطر هدفی که تصور می‌کرد به راحتی می‌تواند به آن دست پیدا کند ، برای خود خرید ولی در حقیقت این هدف آنان دست نیافتنی است.

ظاهرا تحریم های آمریکا شدیدا به بیراهه رفته - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ظاهرا تحریم های آمریکا شدیدا به بیراهه رفته

آمریکایی‌ها با عهدشکنی، تخلفی سیاسی، حقوقی و اخلاقی انجام داده و قانون بین‌المللی را زیرپاگذاشته و مرتکب تخلف از قوانین بین‌المللی شدند. آنها خیال کردند که اگر به شرکت‌های خارجی فشار وارد کرده و با تروریسم اقتصادی یک ملت را در تنگنا قرار دهند، حتماً ظرف چند ماه موفق خواهند شد، اما اشتباه کردند.

یک ابرقدرت تمام امکانات خود از سازمان سیا گرفته تا خزانه‌داری، وزارت خارجه، نیروهای امنیتی و همه جاسوس هایش در دنیا را بسیج کرده تا ببیند کدام کشتی به بنادر ایران نزدیک می‌شود یا از بنادر ایران خارج می‌شود.

با گذشت یکسال و با تحریم‌های سخت دشمنان روشن شد که آمریکا در هیچ برنامه‌ای در منطقه علیه ایران موفق نبوده است و امروز هیچ‌کس در این زمینه تردید ندارد و حتی برخی از همسایه‌های ما که به آمریکا دل خوش کرده بودند، اعتراف می‌کنند که در روز خطر اولین فراری از منطقه ما خود آمریکایی‌ها هستند».

در ماه های اخیر تنش ها میان ایران و آمریکا به طور قابل توجهی افزایش یافته است و مقامات آمریکا علاوه بر تشدید تحریم ها علیه ایران، تحریم های شدیدی را نیز علیه بخش های کلیدی اقتصاد این کشور اعمال کرد. واشنگتن هدف خود از اعمال این تحریم ها را تغییر رفتار جمهوری اسلامی اعلام می کند. آمریکا به وسیله تحریم های ثانویه، خریداران نفت ایران را مجبور به توقف خرید نفت از این کشور کرد.

به دنبال تشدید مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا و تعلل اروپایی‌ها در اجرای وعده‌ها و تعهدات برجامی آنها، شورای عالی امنیت ملی ایران همزمان با سالروز خروج آمریکا از برجام با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو این توافق اعلام کرد که ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала