Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک ایران
چندرسانه ای
چند رسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چند رسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک ایران ببینید

مقایسه بمب افکن های توپولوف TU-160 روسیه با B1-B آمریکا

© Sputnik / Maxim Tumanov /  مراجعه به بانک تصاویر مقایسه بمب افکن های توپولوف TU-160 روسیه با B1-B آمریکا
مقایسه بمب افکن های توپولوف TU-160 روسیه با B1-B آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بمب افکن های TU-160 و B-1B ممکن است از لحاظ ظاهری به شباهتهایی داشته باشند، ولی از نظر توانایی ها و کاربردها، دو هواپیمای کاملا متفاوت هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از National Interest، بمب افکن B-1B مدل بهینه شده بمب افکن B-1A می باشد که در طعمه آسانی برای سیستم پدافند هوایی شوروی به حساب می آمد. هواپیما برای پرواز در ارتفاع پایین بهینه سازی شد که برای دستیابی به این منظور از توانایی های سرعتی این هواپیما کاسته شد، در حالیکهB-1A  دارای حداکثر سرحت بیش از 2 ماخ بود، سرعت B-1B به زحمت به 1.25 ماخ می رسد.

علاوه بر این B-1B قادر به حمل کلاهک هسته ای نمی باشد در عوض در ارتقا های متعدد موشک های هدایت شونده، یک ماژول اسنایپر هدفمند XR و تجهیزات راداری به آن اضافه گردید.

به نوبه خود، TU-160، از بسیاری جهات از قبیل سرعت بیشتر (بیش از 2.05 ماخ)، اندازه بزرگتر و امکان حمل بار بیشتر از بمب افکن B-1B برتر است.

هواپیماهای روسی همیشه مسلح به موشک های کروز دوربرد بودند. علاوه بر این ، قادر به حمل کلاهک های معمولی و هسته ای است. در عین حال ، در آینده ای نزدیک ، روسیه قصد دارد تولید مدل ارتقاء یافته Tu-160M2 را از سر بگیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала