دانمارکی ها به پیشنهاد خرید گرینلند توسط ترامپ واکنش نشان دادند

© Flickr / Ville Miettinenدانمارک به پیشنهاد خرید گرینلند توسط ترامپ واکنش نشان داد
دانمارک به پیشنهاد خرید گرینلند توسط ترامپ واکنش نشان داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جمعی از سیاستمداران دانمارکی در مورد فروش گرینلند به آمریکا واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، آنه لونه بگر، وزیر خارجه گرینلند در واکنش به این خبر گفت که بزرگترین جزیره جهان فروشی نیست.

لارس لوکه راسموسن، نخست وزیر سابق دانمارک نیز در توییتر نوشت: این باید یک شوخی باشد.

سفیر سابق آمریکا در دانمارک نیز در توییتر نوشت: خدای من! به عنوان کسی که عاشق گرینلند است، 9 بار به مناطق مختلف آن سفر کرده و عاشق مردم آن‌جاست می‌گویم که این یک فاجعه تمام و کمال است.

مارتین لیدگارد، قانونگذار ارشد حزب سوسیال لیبرال دانمارک و وزیر امور خارجه سابق این کشور نیز این ایده را "طرحی زننده" تلقی کرد که هیچ اساسی در واقعیت ندارد.

سورن اسپرسن، سخنگوی امور خارجه حزب مردم دانمارک هم در واکنش به انتشار این خبر گفت: اگر ترامپ واقعا قصد چنین کاری را دارد، این اثبات نهایی دیوانگی او است. این فکر که دانمارک 50 هزار شهروند خود را به آمریکا بفروشد کاملا احمقانه است.

آجا چمنیتز لارسن، قانونگذار دانمارکی که نمایندگی دومین حزب بزرگ گرینلند را بر عهده دارد، به خبرگزاری رویترز گفت: مطمئنم اکثر مردم گرینلند بر این باورند که در طولانی مدت بهتر است با دانمارک در ارتباط باشند تا با آمریکا. اولین واکنش من به این طرح این است که "نه، خیلی ممنون"!

لیدگارد به خبرگزاری رویترز گفت: ما درباره مردمی واقعی صحبت می‌کنیم و نمی‌توانید گرینلند را مثل یک قدرت استعمارگر پیر بفروشید.

وی افزود: چیزی که می‌توانیم آن را جدی بگیریم منافع آمریکا در شمالگان به طرز قابل توجهی در حال افزایش است و آنان خواستار نفوذ بیشتری در این منطقه هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала