توقف روند کاهشی قیمت نفت و رسیدن به ثبات نسبی

© AP Photo / Hasan Jamaliقصد شرکت های نفتی آمریکا برای حصول توافق با روسیه
قصد شرکت های نفتی آمریکا برای حصول توافق با روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از دو روز روند کاهشی در قیمت نفت، بهای این ماده خام دوباره روند افزایشی پیدا کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، قیمت نفت پس از کاهش در دو روز گذشته، در معاملات روز جمعه تحت تاثیر آمار اقتصادی که نگرانی ها نسبت به رکود اقتصادی در آمریکا را تخفیف داد، افزایش پیدا کرد. بهای معاملات نفت برنت 52 سنت (0.9 درصد) افزایش پیدا کرد و به 58 دلار و 75 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز چهارشنبه سه درصد و روز پنج شنبه 2.1 درصد کاهش قیمت داشت. بهای معاملات آتی نفت آمریکا 65 سنت (1.2 درصد) افزایش یافت و به 55 دلار و 12سنت در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا روز چهارشنبه 3.3 درصد و روز پنج شنبه 1.4 درصد سقوط کرده بود.آمار رسمی نشان داد میزان خرده فروشی آمریکا در ژوییه که تقاضای مصرف کنندگان برای مجموعه از کالاها افزایش یافت، 0.7 درصد رشد کرد.

با این حال جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA گفت: بهبود قیمتی که در معاملات اندک روز جاری مشاهده شده است ماهیت تصحیحی دارد و به معنای روند بهبود قیمت نفت نیست.

پس از هفته پر از آمار اقتصادی که کاهش رشد تولید صنعتی چین و کاهش صادرات آلمان را نشان داد، رشد قیمتها احتمالا محدود خواهد ماند.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت برنت تحت تاثیر اجرای توافق کاهش تولید گروه اوپک پلاس که تا مارس سال 2020 تمدید شده است، از ابتدای امسال تاکنون همچنان حدود 10 درصد رشد نشان می‌دهد.

اوپک و متحدانش شامل روسیه با هدف تقویت قیمت ها، در ژوییه توافق کردند کاهش تولید 1.2 میلیون بشکه در روز نفت را تا مارس سال 2020 ادامه دهند. عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده عضو اوپک است، اواخر هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد صادرات نفت خود را در اوت و سپتامبر پایین هفت میلیون بشکه در روز نگه دارد تا به پایین رفتن سطح ذخایر نفت کمک کند.

اما رونق تولید نفت شیل آمریکا بخشی از تلاش‌های این گروه را تحت تاثیر قرار داده و قیمت نفت را با فشارهای کاهشی روبه‌رو کرده است. آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر نفت این کشور هفته گذشته 1.6 میلیون بشکه رشد کرده است در حالی که تحلیلگران کاهش ذخایر به میزان 2.8 میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند. ذخایر نفت آمریکا حدود سه درصد بالاتر از میانگین پنج ساله برای این وقت از سال است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала