چین جای آمریکا را برای عربستان گرفت

© AP Photo / Hasan Jamaliچین جای امریکا را برای عربستان گرفت
چین جای امریکا را برای عربستان گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صادرات نفت به آمریکا طی یکسال به میزان دوسوم کاهش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سی ان بی سی» عربستان سعودی در ماه ژوئیه سال جاری روزانه 1,802,788 بشکه نفت به چین صادر کرده است، که در مقایسه با ماه اوت سال 2018  افزایش نشان داده است. صادرات نفت سعودی 921,811 بشکه در روز بوده است.

در ماه ژوئیه، این کشور روزانه 262,053 بشکه نفت به امریکا تحویل داده است که 62 درصد صادرات نفتی این کشور به امریکا کاهش یافته است. میزان صادرات نفت خام سعودی به آمریکا در ماه اوت سال گذشته 687,946 بشکه بوده است.

دو شرکت ارمنی بدلیل فعالیت تجاری با ایران مورد تحریم قرار گرفتند. - اسپوتنیک ایران
دو شرکت ارمنی بدلیل فعالیت تجاری با ایران مورد تحریم قرار گرفتند.

علت این امر تحریم های آمریکا علیه ایران اعلام شده است.هر چند که چین سالها خریدار نفت ایران بود، اما به دلیل تحریم های امریکا علیه ایران، چین مجبور شد کمبود نفت خود را از جای دیگری تأمین کند.

در ماه اوت، کارشناسان تخمین می زدند که چین در صورت استفاده از نفت ایران بتواند قیمت نفت را 5-7 دلار در ازای هر بشکه دچار افت کند.

یکی از ابزارهای اعمال فشار آمریکا بر روی ایران، تحریم خریداران نفت این کشور است. در دورجدید تحریم‌های نفتی، واشنگتن هشت کشور را از تحریم‌ها معاف کرده است و آنها کماکان می‌توانند بدون عواقب از ایران نفت وارد کنند.

کاخ سفید، 22 آوریل در بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است معافیت خرید نفت ایران که پیشتر به هشت کشور داده بود را تمدید نکند.این تصمیم آمریکا مورد انتقاد کشورهایی مانند چین، هند و ترکیه قرار گرفته و به نظر می رسد بر تعداد کشورهای معترض به این رویکرد افزوده خواهد شد.ترامپ با اعلام تحریم صادرات نفت ایران طی چند هفته آینده، کشورهایی که به خواسته آمریکا عمل نکنند را به اعمال تحریم تهدید کرده است.  تصمیم عدم‌تمدید معافیت‌ها با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران و قطع دسترسی ایران به منبع اصلی درآمد خود اتخاذ شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала