ارزیابی پیشرفت اوضاع در خلیج فارس

اشتراک
هم‌اکنون گذار به مرحله داغ درگیری در خلیج فارس ممکن نیست.

به گزارش اسپوتنیک، وادیم ماکارنکو رئیس کرسی تئوری منطقه‌شناسی دانشگاه دولتی زبان‌شناسی مسکو به ارزیابی اوضاع در خلیج فارس پرداخت.

پس از آنکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یک فروند نفتکش انگلیسی با نامstena impero را هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان توقیف کرداوضاع در خلیج‌فارس متشنج شد.

وادیم ماکارنکو در این خصوص گفت:«گذار به مرحله داغ این درگیری هم‌اکنون ممکن نیست، زیرا آمادگی برای عملیات نظامی از شش تا یکسال وقت می‌برد. یعنی یک سیکل کامل اقدامات مقدماتی که انجام آن برای ترامپ ممکن نیست.

اگر ترامپ بتواند یکبار دیگر به عنوان رئیس جمهور آمریکا خدمت کندعرصه‌ای برای عملیات به روی دولت جدید ترامپ گشوده خواهد شد که عواقب آن برای ایران شدیدتر و خشن‌تر خواهد بود.

از سوی دیگر ایران تا حد معینی در تشدید اوضاع در خلیج فارس ذینفع است تا نشان بدهد که کی در آنجا « صاحبخانه» است».

به عقیده ماکارنکو، ایجاد ائتلاف بین‌المللی برای تأمین امنیت در خلیج فارس نیز به نفع ایران است. سرو کله کشتی های چینی زودتر از کشتی های اروپایی در آنجا ظاهر خواهد شد. معلوم نیست که آیا این امر به نفع آمریکا باشد یا خیر. ائتلاف بین‌المللی برای تأمین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس اگر ایجاد شود به نفع ایران و نوعی پوشش برای آن کشور خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала