اسرائیل چه هدفی از پیوستن به ائتلاف آمریکا در خلیج فارس دنبال می‌کند؟

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر اسرائیل
اسرائیل  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسرائیلی‌ها از اخباری که نشان می‌دهد عربستان و امارات به دنبال تنشج زدایی با ایران هستند نگرانند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « ایسنا»، کارشناس ایرانی در مسائل بین الملل اعلام کرد که اسرائیلی‌ها از اخباری که نشان می‌دهد عربستان و امارات به دنبال تنشج زدایی با ایران هستند نگرانند.

رحمن قهرمان پور با اشاره به این نکته که بنیامین نتانیاهو در حال حاضر در اسرائیل در کمپین انتخاباتی به سر می‌برد اظهار کرد:«نتانیاهو تاکنون نتوانسته دولت خود را تشکیل دهد و یک کمپین جدی بین جریان‌های چپ و راست در داخل سرزمین‌های اشغالی در جریان است.

نتانیاهو در ائتلاف راست قرار دارد و در کنار رقابت با ائتلاف چپ در داخل ائتلاف راست نیز دارای مشکلاتی است و این شرایط سختی را برای او به وجود آورده است. نتانیاهو تاکنون با ترساندن افکار عمومی در اسرائیل و ادعای تلاش برای ایجاد امنیت توانسته اهداف خود را به پیش ببرد.

ایران و امارات خواستار تقویت روابط دیپلماتیک و مرزی خود هستند - اسپوتنیک ایران
ایران و امارات خواستار تقویت روابط دیپلماتیک و مرزی خود هستند

در همین چارچوب او در تلاش است در داخل اسرائیل تبلیغ کند که باعث شده اسرائیل به دنبال حضور در ائتلاف خلیج فارس باشد. در واقع نتانیاهو می‌خواهد از حضور در این ائتلاف در صورت تشکیل شدن، استفاده انتخاباتی کنند. از دیگر سو اسرائیلی‌ها از اخبار و گزارش‌های که نشان می‌دهد عربستان و امارات به دنبال تنشج زدایی با ایران هستند نگرانند. آنها فکر می‌کند که اگر تنش های موجود بین ایران و کشورهای منطقه کم رنگ شود اسرائیل دیگر نمی‌تواند از جریان ایران هراسی به نفع خود استفاده کند. بنابراین تلاش می‌کند که به نوعی به عربستان و امارات این پیام را بدهد که در برابر ایران کوتاه نیایند.

در واقع این رژیم براساس استراتژی امنیتی خود توان زیادی برای حضور امنیتی و نظامی در فرامرزهای خود ندارد و عموما سعی می‌کند که با حضور در ائتلاف این هدف خود را به پیش ببرد در همین چارچوب آنها نمی تواند عملا نیروی جدی برای حضور در این ائتلاف به منطقه اعزام کنند.به نظر می‌رسد تلاش اسرائیلی‌ها برای حضور در این ائتلاف بیشتر یک اقدام تاکتیکی برای تشویق امارات و عربستان جهت ادامه راه گذشته خود در تقابل با ایران و همچنین یک اقدام در راستای تاثیرگذاری داخلی بر افکار عمومی ساکنان سرزمین‌های اشغالی است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала