کاندیداتوری یک همجنسگرا برای ریاست جمهوری تونس

CC0 / Pixabay / کاندیداتوری یک همجنسگرا برای ریاست جمهوری تونس
کاندیداتوری یک همجنسگرا برای ریاست جمهوری تونس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برای اولین بار در جهان عرب، یک مرد همجنسگرا برای ریاست جمهوری نامزد می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، علاوه بر رشید گانوشی، سیاستمدار کهنه کار تونسی، که در انتخابات پارلمانی پیش رو ریاست لیست حزب مسلمانان دموکرات النهضه را بر عهده دارد، یک سیاستمدار دیگر تونسی در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفته است.

منیر بعطور 48 ساله، وکیل، رئیس حزب لیبرال تونس ویک همجنسگراست (در سال 2013 او به مدت سه ماه به جرم لواط به زندان افتاد). باتور دو هفته پیش اعلام کرد که در ماه نوامبر برای انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهد نمود.

او اولین مرد همجنسگرا در یک کشور عربی که اساساً در آن همجنسگرایی ممنوع است، می‌باشد که برای ریاست جمهوری نامزد شده است. برای انجام این کار وی نیاز به ثبت 10،000 امضا داشت که او تقریباً بیشتر از دو برابر این مقدار را کسب کرد.

وی در حساب کاربری فیس‌بوک خود کاندیداتوریش را "یک دستاورد تاریخی برای دموکراسی جوان تونس" نامید و نوشت: "این گواهی بر اراده بزرگ مردم تونس و به ویژه جوانان آن است، نظاره کردن یک باد سیاسی جدید که در این کشور می‌وزد و دموکراسی از آن تغذیه می‌کند."

در ژوئن سال 2019 ، یک بررسی جامعه شناختی از ساکنان کشورهای عربی نشان داد که آنها در حال سرد شدن نسبت به دین هستند. در تونس 31٪ از ساکنان در رده‌های سنی مختلف، خود را غیر مذهبی می‌دانند، این در حالی است که این رقم از سال 2013 دو برابر شده است (16٪). علاوه بر این 75٪ از افراد تحت بررسی جامه شناختی در این کشور معتقدند که زنان می‌توانند بر مسند قدرت تکیه بزنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала