وضعیت بغرنج نتانیاهو

© Sputnik / Irina Kalashnikova /  مراجعه به بانک تصاویر نتانیاهو
 نتانیاهو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سال جاری، سال «شکسست خورده» برای اسرائیل است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، نتانیاهو در وضعیت بغرنجی قرار دارد و احتمالا زمان برای نتانیاهو به اتمام رسیده است. نظرسنجی ها نشان می دهد که چند هفته مانده به برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی در سرزمین های اشغالی وضعیت نتانیاهو بدتر شده است.

به نوشته نشریه نامبرده، نظرسنجی ها تقابل نزدیکی را بین بلوک راست افراطی و بلوک میانه رو «آبی وسفید» به رهبری بنی گانتس رییس سابق ستاد کل ارتش اسرائیل نشان می دهد. نتایج این نظرسنجی ها نشان از نیاز نتانیاهو برای همکاری دوباره با اویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق اسراییل دارد. لیبرمن پس از انتخابات گذشته به علت اختلاف نظرهایی بر سر سربازی اجباری دانشجویان علوم دینی یهود با احزاب راست مذهبی حاضر به ائتلاف با نتانیاهو نشد.

شرکت اسرائیل در ائتلاف  دریایی آمریکایی در تنگه هرمز - اسپوتنیک ایران
شرکت اسرائیل در ائتلاف دریایی آمریکایی در تنگه هرمز

حزب «اسرائیل خانه ما» به رهبری لیبرمن در انتخابات پیش رو کرسی های بیشتری را نسبت به انتخابات گذشته کسب خواهد کرد و تعداد آن 10 کرسی از 120 کرسی پارلمان اسراییل تخمین زده شده است. نتانیاهو بدون همکاری وزیر جنگ طلب سابق خود، راه ساده ای را برای تشکیل کابینه ائتلافی ندارد و در صورت شکست دوباره در این اقدام «بی بی» مجبور به کناره گیری می شود. 

همچنین حزب متحد «آبی و سفید» اعلام کرده به کابینه تحت رهبری نتانیاهو بخاطر اتهام های فساد علیه وی نمی پیوندد. این حزب اتحاد با حزب لیکود را به شرط حضور فرد دیگری به غیر از نتانیاهو به عنوان نخست وزیر خواهند پذیرفت.

درحالیکه تمام عوامل نشان دهنده شکست نتانیاهو در انتخابات آینده اسرائیل است، اما هیچ چیزی نتانیاهو را در راستای اعلام برگزاری سه باره انتخابات در صورت شکست دوباره مذاکرات برای تشکیل کابینه باز نمی دارد. انتخابات سه‌باره میلیون ها دلار هزینه برای اسرائیل دربرخواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала