شلیک های ناشناخته جدید کره شمالی

© AFP 2023 / Kim Won-Jinشلیک های ناشناخته جدید کره شمالی
شلیک های ناشناخته جدید کره شمالی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کره شمالی امروز برای 5 ـ مین بار طی دو هفته اخیر دو سلاح ناشناخته به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را خبرگزاری یونهاپ با استناد به نظامیان کره جنوبی گزارش داده است.

توضیح داده می شود که این شلیک ها از شهر هامهونگ کره شمالی صورت گرفته است. طبق ارزیابی ها برد پرواز سلاح های شلیک شده حدود 400 کیلومتر و حداکثر ارتفاع پرواز آنها 48 کیلومتر بوده است.

به عقیده نظامیان کره جنوبی ، کره شمالی احتمالاً نوع جدیدی از موشک های بالستیک کوتاه برد را آزمایش کرده است. آنها اعلام کردند که در حالت آماده باش قرار دارند و مراقب اوضاع و شلیک های جدید احتمالی هستند.

از سوی دیگر دولت ژاپن اعلام کرد سلاح های ناشناخته شلیک شده برای امنیت این کشور جزیره ای خطر به وجود نمی آورند.

یک منبع عالی رتبه در دولت امریکا در این رابطه گفت ایالات متحده از شلیک های ناشناخته کره شمالی با خبربوده و مشغول تعقیب اوضاع و رایزنی با شرکای ژاپنی و کره جنوبی خود است.

اخیراً کره شمالی موشک های کوتاه برد زیادی را مورد آزمایش قرار داده است. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هدف آزمایشات موشکی اخیر پیونگ یانگ را هشدار به واشنگتن و سئول در پاسخ به رزمایش مشترک این دو کشور نامید.

یادآور می شود شورای امنیت سازمان ملل از کره شمالی تقاضا می کند ساخت و پرتاب هر نوع موشک بالستیک را متوقف سازد و تهدید می کند در غیر این صورت تحریم های این کشور شدت پیدا کند اما پیونگ یانگ این نقاضا را قبول نکرده است. با این وجود مقامات کره شمالی متعهد شده اند موشک های بالستیک دوربرد را مورد آزمایش قرار ندهند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала