ایران خلیج فارس را ادامه قلمرو سرزمینی خود می داند

© Sputnik / Shiva Abshenasایران خلیج فارس را ادامه قلمرو سرزمینی خود می داند
ایران خلیج فارس را ادامه قلمرو سرزمینی خود می داند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت که کشورش خود را متعهد به تامین امنیت خلیج فارس و امنیت تردد کشتی ها در این منطقه می داند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص تلاش آمریکا برای ایجاد ائتلاف نظامی و یا برگزاری نشست امنیت دریانوردی در آینده به بهانه تامین امنیت دریانوردی در خلیج فارس گفت: ایران بعنوان یکی از کشورهای منطقه خلیج فارس با توجه به داشتن 1500 مایل ساحل در این منطقه و براساس مسئولیت تاریخی، خلیج فارس را ادامه قلمرو سرزمینی خود دانسته و خود را متعهد به تامین امنیت آن و امنیت تردد کشتی ها در این منطقه می داند و معتقد است حضور نیروهای فرا منطقه ای در خلیج فارس تحت هر نام و عنوانی که باشد نه تنها کمکی به تقویت امنیت در این منطقه نمی کند، بلکه زمینه تنش و بحران را در منطقه حساس خلیج فارس بیش از پیش فراهم می آورد.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران مخالفت خود را با شکل گیری اینگونه ائتلاف ها اعلام و آن را اقدامی تنش آفرین و فریبکارانه می داند و برگزارکنندگان، شکل دهندگان و اعضای آن را بعنوان عاملین موثر در ایجاد تنش و بحران احتمالی آتی ناشی از آن در منطقه تلقی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایران در چارچوب سیاست دفاعی خود حق دارد با تهدیدها مقابله کند.

پیشتر ایالات متحده اعلام کرده بود که قصد دارد یک ائتلاف بین المللی برای گشت زنی در نزدیکی آبهای ایران و یمن ایجاد کند. نخستین پیشنهادها در پایان ماه ژوئن در مذاکرات وزیران با متحدان ناتو در بروکسل انجام شد. این اقدامات شامل انجام اقدامات شناسایی از طریق هوایی و ارسال کشتی برای اسکورت کشتی های تجاری در تنگه هرمز بود. انگلستان برای گشت زنی در نزدیکی ایران به ائتلاف بین المللی تحت حمایت ایالات متحده پیوسته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала