پیش بینی فوران فاجعه بار آتشفشان در آمریکا + ویدئو

© AP Photo / (U.S. Geological Surveyپیش بینی فوران فاجعه بار آتشفشان در آمریکا
پیش بینی فوران فاجعه بار آتشفشان در آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرویس زمین شناسی آمریکا از احتمال فوران فاجعه بار آتشفشان کیلاویا در جزایر هاوایی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Live Science، دلیل فوران این آتشفشان وجود آب در بخش پائینی دهانه این کوه آتشفشان می‌باشد.

نظارت‌ها نشان داده اند که آبی که در دهانه آتشفشان جمع شده است، باعث ایجاد سه آبگیر با عمق نامعلوم شده است که بزرگترین آنها از 11 الی 14 متر پهنا  دارد. این آبگیر‌ها به دلیل وجود ترکیدگی‌ها در سنگ‌ها به وجود آمده اند که از طریق آنها آب نشت کرده است. در صورت فوران آتشفشان، آتش سوزان آب جمع‌شده را به بخار تبدیل می‌کند و همچنان انفجار رخ داده و مقدار زیادی سنگ و خاکستر را به اطراف کوه آتشفشان پرتاب خواهد کرد. اندازه آتش همچنان می‌تواند به‌دلیل وجود مقدار زیاد حباب‌های گاز که قدرت انفجار را بالا می‌برد، افزایش یابد. احتمال وقوع هر یک از این گزینه‌ها و حتی بطور همزمان هر دو گزینه وجود دارد.

با وجود قوی بودن احتمال فوران فاجعه‌بار این آتشفشان، بعید است که این واقعه در آینده نزدیک به وقوع بپیوندد، زیرا در حال حاضر مقدار آب در آبگیرها  کم است.

یادآور می شود آتشفشان کیلاویا در ماه مه سال گذشته میلادی نیز فوران کرده بود و در این رابطه هزاران نفر از مردم مجبور به ترک خانه های خود شده بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала