یورش به خانه رئیس جمهور اسبق قرقیزستان + ویدئو

© Sputnik / Host Photo Agency/Alexandr Kryazhevیورش به خانه رئیس جمهور اسبق قرقیزستان + ویدئو
یورش به خانه رئیس جمهور اسبق قرقیزستان + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در جریان یورش به خانه رئیس جمهور اسبق قرقیزستان ده نفر زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه دفتر مرکزی رئیس جمهور سابق قرقیزستان اعلام کرد که در جریان عملیات ویژه برای بازداشت الماس‌بیک آتامبایف، رئیس جمهور سابق قرقیزستان، ده  نفر زخمی شده‌اند.

سخنگوی دفتر مرکزی رئیس سابق دولت قرقیزستان ادعا کرد: چندین نفر که سعی در جلوگیری از بازداشت آتامبایف توسط نیروهای ویژه داشتند، در اثر اصابت گلوله‌های پلاستیکی زخمی شدند. به گفته وی یک روزنامه نگار در میان مجروحان است و در طول این عملیات از وسایل ویژه‌ای مانند نارنجک‌های صوتی استفاده می‌شود. بالگردها در بالای خانه آتامبایف در حال پرواز هستند.

به گفته وی حامیان رئیس جمهور سابق که از خانه او محافظت می‌کند، به سمت نیروهای ویژه سنگ و چوب پرتاب می‌کنند.

پارلمان قرقیزستان در 27 ژوئن به محرومیت آتامبایف از مصونیت ریاست جمهوری رای داد و این امر باعث می‌شود كه وی تحت پیگرد قانونی قرار گیرد. وی مظنون به غصب زمین‌ها، فساد در هنگام بازسازی نیروگاه حرارتی بیشکک، آزادسازی غیرقانونی باتوایف و همچنین عرضه غیرقانونی زغال سنگ به نیروگاه حرارتی پایتخت و اخذ غیرقانونی طرح برای ساخت خانه در روستای کوی تاش منطقه چوی است.

آتامبایف از سال 2011 تا 2017 هدایت قرقیزستان را به عهده داشت و اولین رئیس جمهوری است که پس از اولین دوره به طور داوطلبانه استعفا داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала