صاحب نفتکش توقیف شده در ایران اظهار نگرانی کرد

© AFP 2023 / Tasnim Newsصاحب نفتکش توقیف شده در ایران اظهار نگرانی کرد
صاحب نفتکش توقیف شده در ایران اظهار نگرانی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت سوئدی "استنا بالک"، مالک نفتکش "استنا ایمپرو" از روند طولانی شدن توقیف این نفتکش در ایران اظهار نگرانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت سوئدی "استنا بالک"، مالک نفتکش "استنا ایمپرو"، که در تاریخ 19 ژوئیه توسط مقامات ایرانی در تنگه هرمز توقیف شد، ابراز نگرانی کرد که مقامات ایرانی هنوز کشتی و خدمه آن را آزاد نکرده اند.

این شرکت در وب سایت خود در گزارشی نوشت: "بازداشت استنا ایمپرو و ​​خدمه آن توسط مقامات ایرانی تاکنون 19 روز به طول انجامیده است، این غیرقابل قبول و غیرقابل توجیه است."

اریک هونل، رئیس استنا بالک گفت: این شرکت ارتباط محدودی با خدمه کشتی دارد. وی تأکید کرد: اگرچه وضعیت سلامتی آنها با توجه به شرایطی که دارند خوب است، اما با توجه به مدت زمان زیادی که آنها در بازداشت گذرانده اند، در مورد سلامتی آنها نگران هستیم.

در تاریخ 19 ژوئیه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارش داد كه نفتکش استنا ایمپرو كه تحت پرچم انگلیس در حال حرکت بود، به دلیل نقض قوانین حمل و نقل بین المللی در تنگه هرمز بازداشت شد. این حادثه پس از آن اتفاق افتاد كه مقامات جبل الطارق در 4 ژوئیه یك نفتکش به نام گریس-1 را كه به گفته مقامات جبل الطارق مظنون به ارسال نفت ایران به سوریه بود را متوقف کرده بودند. همچنین طرف ایرانی در یک ماه سه کشتی را توقیف کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала