عذرخواهی گاردین از اسپوتنیک

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر اسپوتنیک
 اسپوتنیک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گاردین به دلیل اتهامات ناعادلانه علیه اسپوتنیک، عذرخواهی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه گاردین چاپ بریتانیا به دلیل اتهامات ناعادلانه نسبت به اسپوتنیک در رابطه با پخش اخبار دروغین، عذرخواهی کرد.

در ماه آوریل نوتردام فرانسه سوخت. خبرنگار اسپوتنیک فرانس عکسی را منتشر کرده بود که در آن کلیسای گرفتار در کام آتش دیده می شد و در مقابل کلیسا، دو جوان شرقی لبخندزنان در حال عبور از کنار پلیس بودند. هیچگونه تفسیری در رابطه با عکس درج نشده بود. در عین حال این عکس در بین تعداد زیادی از عکس های منتشره در اینترنت بود. اما این عکس مثل ویروس اینترنتی از طرف کاربران به عنوان ثبوت اینکه گویا مسلمانان، این تراژدی را جشن می گیرند دست به دست می شد.  

تعدادی از رسانه های غربی بنوبه خود اسپوتنیک را به انتشار عمدی و آگاهانه این عکس در شبکه های اجتماعی با هدف کاشتن بذر برخورد منفی نسبت به مسلمانان متهم کردند.

گاردین روز 19 ماه آوریل این عکس را با عنوان «دروغ یا حقیقت» در حساب کاربری خود در اینستاگرام منتشر کرد. این روزنامه آن را در بخش «اخبار دروغ» منتشر کرد و به عقیده چند تن از کارشناسان آمریکایی گویا عکس مورد پردازش قرار گرفته است.

اسپوتنیک بطور همزمان ثبوت این نکته را که عکس واقعی است ارائه داد و آن را منتشر کرد. اما گاردین چند ماه وقت صرف کرد تا بفهمد اشتباه کرده است.

گاردین نوشت:« در رابطه با عکس نوتردام پاریس، ما با صاحب اصلی این عکس تماس گرفتیم و اعتراف می‌کنیم که عکس واقعی است. ما از اینکه در این رابطه دچار اشتباه شدیم از صاحب عکس عذرخواهی می کنیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала