بریتانیا به ائتلاف آمریکا برای گشت زنی در خلیج فارس پیوست

© AFP 2023 / HO/MOD بریتانیا به ائتلاف آمریکا برای گشت زنی در خلیج فارس پیوست
بریتانیا به ائتلاف آمریکا برای گشت زنی در خلیج فارس پیوست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد كه انگلستان برای گشت زنی در نزدیکی آبهای ایران به ائتلاف بین المللی تحت حمایت آمریكا پیوسته است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع انگلیس گفت اعلام کرد: انگلستان برای گشت زنی در نزدیکی آبهای ایران به ائتلاف بین المللی تحت حمایت آمریكا پیوسته است.

بریتانیا همچنین قصد خود را برای تشکیل یك ائتلاف اروپایی برای محافظت از كشتی های تجاری در تنگه هرمز پس از توقیف نفتكش خودش "استنا ایمپرو" توسط ایران اعلام كرد.

همانطور که در پیام وزارت دفاع انگلیس آمده است: بریتانیا مجدداً بر تعهد خود مبنی بر آزادی ناوبری و ناوبری ایمن در خلیج فارس تأکید کرده و نقش اصلی را در ماموریت بین المللی جدید برای امنیت دریایی ایفا می کند.

پیش از این، ایالات متحده گفته بود که قصد ایجاد ائتلاف بین المللی برای گشت زنی در حوالی آبهای ایران و یمن را دارد. این در مورد گزینه هایی برای انجام کار شناسایی از هوا و ارسال کشتی ها برای اسکورت کشتی های تجاری در تنگه هرمز بود.

در تاریخ 19 ژوئیه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارش داد كه نفتکش استنا ایمپرو كه تحت پرچم انگلیس در حال حرکت بود، به دلیل نقض قوانین حمل و نقل بین المللی در تنگه هرمز بازداشت شد. این حادثه پس از آن اتفاق افتاد كه مقامات جبل الطارق در 4 ژوئیه یك نفتکش به نام گریس-1 را كه به گفته مقامات جبل الطارق مظنون به ارسال نفت ایران به سوریه بود را متوقف کرده بودند. همچنین طرف ایرانی در یک ماه سه کشتی را توقیف کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала