ادامه ساخت بزرگترین تلسکوپ جهان در شیلی + عکس

© Photo / GMTO Corporationادامه ساخت بزرگترین تلسکوپ جهان در شیلی
ادامه ساخت بزرگترین تلسکوپ جهان در شیلی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کار ساخت آینه دوم از هفت آینه مقرر برای تلسکوپ فوق‌العاده بزرگ ماژلان (GMT) که قرار است در رصدخانه لاس کامپاناس شیلی نصب شود، پایان یافت.

به گزارش اسپوتنیک، این آینه با موفقیت به انبار منتقل شده و از آنجا به همراه دیگر آینه ها در انتظار ارسال به شیلی باقی خواهد ماند.

قرار است بهره برداری از بزرگترین تلسکوپ جهان در سال 2027 آغاز شود .

به گزارش ایسنا، حالا با ساخت آینه دوم  بزرگترین تلسکوپ زمینی دنیا یک قدم به اتمام نزدیک شده است. تیم سازنده این تلسکوپ موسوم به جاینت ماژلان تلسکوپ (Giant Magellan Telescope) یا «GMT» طی فرآیندی که از ژانویه 2012 آغاز شده، نصب دومین آینه از هفت بخش آینه اولیه این تلسکوپ را به اتمام رسانده است.

 توسعه این تلسکوپ یک تلاش بین‌المللی برای ایجاد یک تلسکوپ است که تصاویر را 10 برابر واضح‌تر از آنچه که توسط تلسکوپ فضایی هابل تولید می‌شود، ارائه دهد.

​هنگامی که ساخت این تلسکوپ به پایان برسد و راه‌اندازی شود، به دانشمندان کمک می‌کند تا شاید به پاسخ بزرگترین پرسش‌های کیهانی مانند اینکه آیا ما در جهان تنها هستیم، برسند.

 این تلسکوپ به ستاره‌شناسان این امکان را می‌دهد تا نور بیشتری را نسبت به هر تلسکوپی که تاکنون ساخته شده با بالاترین وضوح تصویری دریافت کنند.

اما دستیابی به این مهم کار ساده‌ای نیست. تیم سازنده «GMT» کار ساخت آن را از سال 2015 آغاز کرد و انتظار نمی‌رود این تلسکوپ تا سال 2027 کامل شود.

 علت این فرآیند ساخت طولانی تا حدودی به دلیل پیچیدگی آینه‌های آن است. هر قطعه اولیه به شکل دقیقی خمیده شده است و به طول موج خاصی از نور واکنش نشان می‌دهد. دقت این آینه‌ها حدود یک میلیونیوم در اینچ است.

 به لطف یک قالب لانه زنبوری پیچیده، شیشه تمام شده عمدتا توخالی است که تلسکوپ را سبک می‌کند و خنک شدن آن را تسهیل می‌کند.

 در حالی که توسعه و نصب آینه دوم هفت سال به طول انجامید، دانشگاه آریزونا توانست روند پردازش آن را به میزان قابل توجهی سرعت ببخشد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала