شکسته شدن رکورد خرید طلا

© Fotolia / Ded Pixto شکستن شدن رکورد خرید طلا
شکستن شدن رکورد خرید طلا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رکورد نوزده ساله خرید طلا توسط بانک های مرکزی جهان شکسته شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ذخایر رسمی طلای جهان در سال جاری با سرعتی بالا در حال افزایش است. تقاضا برای این فلز گرانبها در سه ماهه دوم 2019 به 1123 تن رسید.

به گزارش شورای جهانی طلا، بانک های مرکزی در سراسر جهان 15.7 میلیارد دلار (374 تن) طلا در شش ماه اول سال جاری خریده اند که یک رکورد است. این بیشترین خرید طلای ثبت شده توسط شورای جهانی طلا در 19 سال گذشته است.

افزایش چشمگیر قیمت طلا در بازار جهانی - اسپوتنیک ایران
افزایش چشمگیر قیمت طلا در بازار جهانی

 پیشتاز این خرید بالای طلا روسیه، چین و لهستان بودند.

بسیاری از کشورها به دنبال متنوع کردن ذخایرشان  و کاهش ذخایر ارزی خود به ویژه دلار آمریکا هستند.

 تقاضای طلا در نیمه اول 2019 به بیش از 2181 تن رسید که 8 درصد نسبت به همین دوره زمانی در سال گذشته افزایش داشت. یکی از دلایل افزایش تقاضای جهان بهبود بازار جواهرات هند به خاطر فصل شلوغ ازدواج و جشن ها در این کشور بوده است.

 قیمت طلا در ژوئن افزایش یافت و برای اولین بار از 2013 از 1400 دلار در هر اونس گذشت. به گفته شورای جهانی طلا، یکی از دلایل این افزایش، انتظار نرخ پایین تر بهره و بی ثباتی های سیاسی بود و همچنین تقویت خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر جهان.

 آلیستر هویت، مدیر اطلاعات بازار در شورای جهانی طلا، گفت:« می یک ماه بزرگ برای طلا بود.  قیمت طلا نرخ تجارت چند ساله را شکست و به بالاترین حد طی شش سال و نیم گذشته رسید. سرمایه‌های صندوق قابل معامله در بورس به پشتوانه طلا  افزایش یافتند که بیشترین افزایش ماهانه از 2012 تا حالا  بود».

شورای جهانی طلا انتظار دارد سیاست های آزادانه تر پولی و بی ثباتی های ژئوپلیتیکی ادامه یابد و باعث شود بانک های مرکزی ذخایر طلای خود را در نیمه دوم سال جاری هم افزایش دهند، در حالیکه تقاضای مشتری کمی ملایم تر می شود چون مردم به سطح بالاتر قیمت‌ها عادت می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала