دولت عربستان سعودی اخبار جعلی می سازد

© Sputnik / Natalia Seliverstovaدولت عربستان سعودی خبرهای جعلی می سازد
دولت عربستان سعودی خبرهای جعلی می سازد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه اجتماعی فیسبوک اطلاعاتی در مورد صفحاتی که اخبار جعلی پخش می کنند، منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه اجتماعی فیسبوک اطلاعاتی در مورد صفحاتی که اخبار جعلی پخش می کنند، منتشر کرد. بر اساس این گزارش افرادی مرتبط با دولت عربستان سعودی، شبکه ای از حساب های جعلی و صفحات را در فیس بوک راه اندازی کرده اند تا به وسیله این صفحات تبلیغات و پروپاگاندای دولتی انجام دهند و از آن برای حمله به رقبا منطقه ای استفاده کنند، این خبر را فیسبوک در روز پنجشنبه 1 اوت منتشر کرد. خاطر نشان می شود که در این عملیات از حساب های جعلی با صفحاتی استفاده شده بود که قرار بود شبیه خبرگزاری های محلی باشند. برای تبلیغ این صفحات بیش از 100000 دلار هزینه شده بود.

سخنگوی فیسبوک گفت بیش از 350 حساب کاربری و صفحه با حدود 1.4 میلیون مشترک را مسدود کرده است. این اقدامات در مبارزه با انتشار هماهنگ اطلاعات دروغین و جعلی در شبکه اجتماعی انجام می شود و اولین اقدامات علیه سیاست هایی است که توسط دولت عربستان سعودی در اینترنت انجام می شود.

اخیراً موارد مشابهی اینچنینی دیگر نیز مشاهده شده است. دولت های خاورمیانه به طور فزاینده ای به وب سایت هایی مانند فیسبوک، توییتر و یوتیوب روی می آورند تا تأثیر سیاسی پنهانی بر کاربران اینترنت داشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала