آیا روسیه سامانه های جنگ الکترونیک به ایران ارسال کرده ؟ + ویدئو

© Photo / Rostecروسیه جدیدترین سامانه های جنگ الکترونیکی را به یک کشور خارجی فروخت
روسیه جدیدترین سامانه های جنگ الکترونیکی را به یک کشور خارجی فروخت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز چند سامانه جنگ الکترونیک ساخت روسیه در خاک ایران مشاهده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، احتمالاً سخن بر سر سامانه های جنگ الکترونیک پی ـ 330 ژ "ژیتل" است اما فعلاً چنین خبری بطور رسمی تأئید نشده است.

در ویدئوی منتشره دیده می شود که سامانه های روسی جنگ الکترونیک هنوز هنوز مستقر نشده اند و به احتمال زیاد در حال حمل انها به محل استقرار هستند.

سامانه  پارازیت افکن "ژیتل" برای مختل کردن ارتباطات ماهواره ای وتلفن موبایل  برای تاسیسات زمینی واقع در مسافت تا 25 کیلومتر و برای اهداف هوایی واقع در مسافت تا 50 کیلومتر در نظر گرفته شده است.

طبق اطلاعات دریافتی از منابع آزاد، وزارت دفاع ایران واقعاً در اوایل سال جاری میلادی قرارداد خرید سامانه های جنگ الکترونیک را با روسیه امضا کرده اما تا به حال هیچگونه توضیحات رسمی در اینباره از وزارت دفاع روسیه دریافت نشده است.

معلوم نیست این سامانه ها برای چه اهدافی استفاده خواهند شد اما کارشناسان می گویند ایران با کمک انها می تواند کانال های ارتباطی و مخابراتی در تنگه هرمز را مختل سازد.

در ماه های اخیر اوضاع در خلیج فارس و تنگه هرمز بطور محسوس متشنج شده است. متشنج شدن دوباره اوضاع در منطقه در بهارامسال و پس از آن آغاز شد که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را نیروی تروریستی اعلام کرد و در پاسخ ایران فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در خاور میانه (سنتکام) را سازمان تروریستی دانست.

تنش در روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان که واشنگتن تهران را در به دست داشتن در آن متهم کرده ، سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران و به دنبال آن توقیف نفتکش بریتانیایی توسط جمهوری اسلامی شدیدتر شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала