چین آمریکا را به تلافی در جنگ تجاری تهدید کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / چین آمریکا را به تلافی در جنگ تجاری تهدید کرد
چین آمریکا را به تلافی در جنگ تجاری تهدید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده رسمی وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای اعلام کرد: اگر واشنگتن تعرفه 10 درصدی به واردات محصولات چینی اعمال کند، چین نیز علیه آمریکا دست به اقدامات متقابل خواهد زد.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده رسمی وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای اعلام کرد: اگر واشنگتن تعرفه 10 درصدی به واردات محصولات چینی اعمال کند، چین نیز علیه آمریکا دست به اقدامات متقابل خواهد زد.
نماینده رسمی وزارت امور خارجه چین در جریان یک جلسه مطبوعاتی گفت که کشورش جنگ تجاری نمی خواهد، اما از نبرد با ایالات متحده نمی ترسد.
دور دیگری از تنش در روابط بین ایالات متحده و چین در تاریخ 1 اوت رخ داد، هنگامی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد خود را برای اعمال تعرفه 10 درصدی بر کالاها از چین از اول سپتامبر اعلام کرد. این شامل 300 میلیارد دلار از کالاهای چینی می شود، یعنی تمام واردات باقی مانده از این کشور.

بیانیه آمریکا برای افزایش تعرفه وارداتی به دنبال ناکامی در دوازدهمین دور مذاکرات تجاری بین واشنگتن و پکن رخ داد زمانی که نشستی که در 30-31 ژوئیه در شانگهای برگزار شد، مفید واقع نشد.

ترامپ پیشتر در توییتی نوشته بود: "مذاکرات تجاری با چین ادامه دارد و در زمان این مذاکرات، آمریکا از اول ماه سپتامبر تعرفه های گمرکی ناچیزی به میزان 10 درصد را در رابطه با کالاها و محصولاتی که از چین به آمریکا صادر می‌شوند و ارزش آن‌ها 300 میلیارد دلار باشد وضع خواهد کرد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала