کمیسیون سازمان ملل در باره ادلب

© AP Photo / Dmitry Lovetskyساختمان وزارت خارجه روسیه در مسکو
ساختمان وزارت خارجه روسیه در مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیرکل سازمان ملل فاقد اختیارات تشکیل کمیسیون تحقیقات در خصوص ضربات هوایی به ادلب است.

به گزارش اسپوتنیک، در اعلامیه منتشره وزارت امورخارجه روسیه آمده است که دبیرکل سازمان ملل متحد فاقد اختیارات در رابطه با تشکیل کمیسیون تحقیقات مرتبط با ضربات هوایی به ادلب سوریه است.

در اعلامیه وزارت امورخارجه روسیه آمده است:«به این نکته جلب توجه می‌کنیم که آنتونیو گوتریش دبیر کل سازمان ملل تصمیم خود را با استناد به ماده 97 اساسنامه سازمان ملل اتخاذ کرده است که در آن آمده است:دبیرخانه از دبیرکل و پرسنلی تشکیل شده است که برای سازمان لازم است. دبیرکل توسط مجمع عمومی بر طبق پیشنهاد شورای امنیت منصوب می‌شود. دبیر کل عالی ترین سمت اداری سازمان ملل است. با توجه به این ماده اساسنامه به هیچ وجه نمی‌توان درک کرد که چگونه این نوع  فرمولبندی را بتوان به عنوان اعطای اختیارات برای تشکیل «کمیسیون تحقیقات» تفسیر کرد».

مسکو می خواهد بفهمد سازمان ملل چگونه کار کمیسیون در باره سوریه را سازماندهی خواهد کرد و از برنامه مرتبط با تحقیقات در باره کشته شدن افراد غیرنظامی بر اثر بمباران های آمریکا و متحدان آنها مطلع شود. این بمباران ها باعث کشته شدن افراد غیرنظامی در رقه،حاجین و در لیبی، عراق و افغانستان شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала