برآورد اثرات ویرانگر گرمایش جهانی

© AP Photo / Christian Pondella / Red Bull برآورد اثرات ویرانگر گرمایش جهانی
برآورد اثرات ویرانگر گرمایش جهانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گرمایش جهانی منجر به از بین رفتن بیش از 45 درصد از گیاهان در آب‌های ساحلی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس نتایج تحقیق منتشر شده در Frontiers in Marine Science، دانشمندان استرالیایی در برآورد اثرات گرمایش جهانی گفته اند که بیش از 45 درصد از گیاهان در آب‌های ساحلی بر اثر افزایش دمای هوا از بین رفته‌اند.

چگونه می توان از یک فاجعه بزرگ جهانی جلوگیری کرد؟  - اسپوتنیک ایران
چگونه می توان از یک فاجعه بزرگ جهانی جلوگیری کرد؟

 کارشناسان داده‌ها را برای دوره زمانی 2011 تا 2017 و پس از آغاز افزایش دمای آب با یکدیگر مقایسه کردند. در سال 2011، درجه حرارت آب 2-4 درجه بالاتر از حد نرمال بود که همین مقدار منجر به تغییر رنگ مرجان‌ها در امتداد هزار کیلومتری ساحل و نابودی صدها کیلومتر جنگل جلبکی شد. این امر به احتمال زیاد، موجب افزایش مرگ و میر لاک پشت ها و فیل‌های دریایی شده است. در سال 2013، تغییر رنگ گسترده‌ای در مرجان‌های ساحل پیلبارا در شمال غربی استرالیا مشاهده شد.

بزرگترین تغییر رنگ مرجانی در سال 2016 آغاز شد - بیش از یک هزار کیلومتر از دیواره بزرگ مرجانی و جنگل های مانگرو در سراسر استرالیا بر اثر خشکسالی، گرما و سطح پایین غیر طبیعی دریا از بین رفتند.سال بعد محو شدن دیواره بزرگ مرجانی همچنان نه تنها در قسمت شمالی آن که در بخش جنوب نیز ادامه یافت.

به گفته دانشمندان، وضعیت فعلی گیاهان به طور مستقیم بر کل اکوسیستم منطقه تاثیر گذاشته و منجر به مرگ بی مهرگان دریایی، ماهی‌ها، لاک پشت‌ها و پستانداران دریایی می شود. بر اساس برآوردها، بازگشت جمعیت این گونه‌ها حدود 15 سال و در مورد کوسه ها و دیگر گونه های بزرگ می تواند تا 60 سال به طول انجامد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала