ارتباط بین گرمایش جهانی و جنگ جهانی

© AP Photo / David Goldmanارتباط بین گرمایش جهانی و جنگ جهانی
ارتباط بین گرمایش جهانی و جنگ جهانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اگر بشریت میزان پخش گاز کربنیک در جو زمین را تا سال 2035 کاهش ندهد، دمای متوسط هوا تا آخر قرن 21 میلادی به میزان 4.5 تا 5 درجه سانتی گراد افزایش خواهد یافت.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان ضمن مطرح کردن چنین هشداری توضیح می دهند این به معنای آن است که نیمی از جمعیت جهان بر اثر پیدیده های جوی غیرعادی و وضع فوق العاده نامساعد هوا تلف و نیم دیگر به درگیری های مسلحانه بر سر منابع باقی مانده کشیده شده و جنگ جهانی در بگیرد.

دانشمندان می گویند تا به حال دستکم 5 بار تمام موجودات زنده در جهان بطور دسته جمعی از بین رفته اند. یکی از این موارد یعنی فنای دایناسور ها به خاطر سقوط شهاب سنگ اما بقیه موارد در رابطه با بالا رفتن شدید دمای هوا به خاطر اثر گلخانه ای بوده است.

دانشمندان سوئدی ، دانمارکی و بریتانیایی  معتقدند گرمایش جهانی حتی به میزان ظاهراً بی خطر باعث آب شدن خاک منجمد در نواحی قطبی، پخش هیدرات متان یا یخ آتشین از کف اقیانوس ها و محو جنگل ها شده که در نهایت دمای متوسط هوا در جهان را به اندازه 3 تا 4 درجه دیگر افزایش خواهد داد. در نتیجه  مناطق ساحلی زیر آب رفته و خسارات شدید به کشاورزی وارد خواهد شد. علاوه بر این مردم جهان با گرما و شرجی فوق العاده شدید و طاقت فرسا روبرو شده و موارد مرگ و میر افزایش خواهد یافت.

به عقیده گروه بین المللی دانشمندان، گرمایش جهانی می تواند خطر بروز جنگ جهانی را افزایش دهد که شاید در رابطه با تاثیر گذاری گرمای شدید بر بیوشیمی مغز انسان و تخریب اعصاب تنظیم کننده احساسات باشد. همچنین  افزایش دمای هوا باعث افزایش ترشح تستوترون در بدن انسان می شود که ستیزه جویی وی را بیشتر می کند. به این دلیل تعداد موارد جنایت و خودکشی در شرایط افزایش دمای هوا در جهان سال به سال بیشتر می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала