بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا شد

© AFP 2023 / Kirsty Wigglesworthبوریس جانسون
بوریس جانسون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بوریس جانسون در روز 24 ژوئیه به انجام وظایف خود در سمت نخست وزیر می پردازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «دیل یمیل»، در رای گیری از اعضای حزب محافظه‌کار، 92153 عضو به جانسون و 46656 نفر هم به جرمی هانت رای دادند.

در پی اعلام استعفای ترزا می از سمت نخست وزیری بریتانیا که به دلیل ناکامی‌اش در اجرای بریگزیت و مدیریت آن رخ داد، حزب محافظه‌کار بریتانیا که پیروز انتخابات پیشین در پارلمان بود امروز از میان بوریس جانسون و جرمی هانت رای گیری کرد و در نتیجه جانسون همانطور که پیش‌بینی می‌شد به عنوان رهبر حزب و نخست وزیر انتخاب شد.

وزیر خارجه انگلیس در آمریکا جزئیات سفر خود به روسیه را بررسی خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
جانسون، آمریکا را در جنگ با ایران همراهی نخواهد کرد

 بوریس جانسون و جرمی هانت ماه گذشته زمانشان را صرف کسب رای حدود 160 هزار عضو حزب محافظه‌کار «توری»کردند که این رای‌گیری عصر دوشنبه به پایان رسید.جانسون عصر 24 ژوئیه به عنوان نخست‌وزیر منصوب ‌شده و رسما جایگزین ترزا می می‌شود.

جانسون وارث بحران سیاسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خواهد شد که باید تا ۳۱ اکتبر اجرایی شود. جانسون باید اتحادیه اروپا را برای احیای مذاکرات درباره یک توافق خروج ترغیب کند.

آلکساندر بوریس دو ففل جانسون ( Alexander Boris de Pfeffel Johnson) متولد 19 ژوئن 1964 روزنامه‌نگار، سیاست‌مدار و تاریخ‌نگار بریتانیایی است. وی از سال 2008 تا 2016 به عنوان شهردار لندن فعالیت می‌کرد و از 2015 نمایندگی پارلمان بریتانیا از حوزه انتخابیه آکسبریج و رویسلیپ جنوبی را به عهده دارد. او در دوره دوم شهرداری خود بر برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی 2012 لندن نظارت کرد. او که عضو حزب محافظه کار بریتانیا است به دلیل نزدیکی به سیاست‌های لیبرال اقتصادی و لیبرال اجتماعی «لیبرترین» خوانده شده‌ است.

پس از موافقت اکثریت مردم بریتانیا با طرح بریگزیت، جانسون به مقام وزارت خارجه بریتانیا رسید. از مهم‌ترین اتهام‌هایی که بعضی منتقدان جانسون به او وارد می‌کنند، نژادپرستی است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала