غربی ها تحت فشار مصرف‌کنندگان نفت قرار گرفته‌اند

© AP Photo / Hasan Jamaliافزایش قیمت نفت
افزایش قیمت نفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اوضاع مرتبط با نفتکش ها باعث افزایش هزینه انتقال نفت می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، امریکا و همپیمانانش پس از آنکه با وجود تمامی تلاش‌های سیاسی، اقتصادی و حتی استفاده از ابزارهای غیرقانونی نتوانستند آنطور که در سال گذشته مدعی شده بودند، صادرات نفت ایران را به صفر برسانند، ایجاد اختلال در حمل و نقل دریایی نفتکش‌ها را با هدف ضربه زدن به صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی ایران در برنامه قرار دادند.

جنگ نفتکش‌ها باعث افزایش هزینه‌های انتقال نفت و فشار مصرف‌کنندگان به تنش‌آفرینان غربی خواهد شد.نخستین اقدام را عربستان با توقیف نفتکش ایرانی در بندر جده انجام داد و پس از آن، دیگر همپیمان آمریکا، یعنی دولت بریتانیا اقدام به توقیف نفتکشی که حامل محموله ایرانی بود کرد و امریکا و همپیمانانش با تصور اینکه در راستای صادرات نفت ایران اختلال ایجاد کرده‌اند، منتظر عقب‌نشینی ایران بودند که با اقدام قاطع کشورمان در توقیف نفتکش متخلف انگلیسی در خلیج فارس مواجه شدند.

این رخدادها در کنار اقدامات خرابکارانه ماههای گذشته در حمله به نفتکش‌های اماراتی و نروژی در خلیج فارس، فضایی را در عرصه جهانی انتقال نفت ایجاد کرده که بیش از همه به ضرر مصرف‌کنندگان نفت شده است.

شرکت‌های بیمه‌ای با اعلام افزایش ضریب ریسک، هزینه‌های بیمه نفتکش‌ها را افزایش داده‌اند. این افزایش هزینه برای نفتکش‌هایی که در خلیج فارس تردد می کنند به طور قابل توجهی بیش از سایر نفتکش‌ها است.

باید دید تا چه زمانی فشار مصرف‌کنندگان در خصوص جلوگیری از افزایش هزینه‌های انتقال نفت برای غربی ها قابل تحمل خواهد بود. این فشار شاید بتواند در آینده‌ای نزدیک غربی‌ها را از ادامه تنش آفرینی در بازار حمل و نقل دریایی نفت به عقب نشینی وادارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала