انگلیس آماده اعمال تحریم علیه ایران

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniلندن آماده اعمال تحریم علیه ایران
لندن آماده اعمال تحریم علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لندن در پاسخ به توقیف نفتکش این کشور در تنگه هرمز آماده است تا اموال و دارایی های ایران در انگلیس را مصادره کند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه تلگراف نوشت کابینه وزیران بریتانیا در حال طراحی تحریم‌هایی برای اعمال علیه ایران هستند و جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا نیز قرار است روز دوشنبه اجرای بسته اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی علیه ایران را که شامل مصادره احتمالی دارایی‌های ایران می‌شود، اعلام کند.

شکایت انگلیس از ایران در شورای امنیت سازمان ملل - اسپوتنیک ایران
شکایت انگلیس از ایران به شورای امنیت سازمان ملل

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا قرار است در جلسه‌ای که پس‌فردا با پارلمان این کشور خواهد داشت، طرحی برای مصادره اموال و دارایی‌های ایران در انگلیس ارائه دهد.

تلگراف همچنین می‌نویسد که انگلیس ممکن است خواستار بازگشت تحریم‌های اتحادیه اروپا و سازمان ملل علیه ایران شود که ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام یا همان توافق هسته‌ای) لغو شده بود.

وزیر خارجه انگلیس پس از جلسه روز گذشته کمیته واکنش اضطراری دولت انگلیس موسوم به کبرا به خبرنگاران گفت که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران صحبت کرده است که در پی این گفتگو به این نتیج دست یافتیم که توقیف نفتکش بریتانیایی در تنگه هرمز توسط ایران یک اقدام تلافی جویانه پس از توقیف نفتکش ایرانی "گریس 1" در جبل الطارق است.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شامگاه جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر امروز (جمعه 28 تیر ) این نفتکش انگلیسی را هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала