درمان بیماران خارجی در بیمارستان‌های مختلف ایران

© AP Photo / Vahid Salemiدرمان بیماران خارجی در بیمارستان‌های مختلف ایران
درمان بیماران  خارجی در بیمارستان‌های مختلف ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طی سال گذشته 70 هزار بیمار خارجی در بیمارستان‌های مختلف کشور بستری شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»،رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اعلام نمود که طی سال گذشته 70 هزار بیمار خارجی در بیمارستان‌های مختلف کشور بستری شدند.

وی در ادامه گفت:«پذیریش بیماران بین‌الملل در 169 بیمارستان کشور که مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند انجام می‌شود. افزون بر 90 درصد بیماران خارجی که در بیمارستان‌های کشور بستری شدند از کشورهای منطقه شامل افغانستان، عراق، آذربایجان، کویت، عمان، بحرین و کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس هستند.

در سه ماه نخست امسال نیز  17 هزار بیمار خارجی در بیمارستان‌های کشور بستری شدند. بیمارستان‌های واسعی و  حشمتیه سبزوار با کادر متخصص و مجرب، امکانات پزشکی و تجهیزات از ظرفیت لازم برای جذب بیماران خارجی در بخش‌های تخصصی جراحی  زیبایی و پلاستیک، جراحی  قلب و آنژیوگرافی،  زنان و زایمان و درمان ناباروری برخوردار هستند».

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز گفت:«با کسب مجوزهای لازم اجازه و دریافت مجوز کد آی.پی.دی پذیرش بیماران خارجی در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه این شهرستان فراهم شده است. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در قالب واحد پذیرش بیماران بین‌الملل به گردشگران خدماتی در زمینه درمان بیماری‌های قلب و عروق، جراحی‌های چشم، گوش، حلق و بینی ارائه می‌کند و سایتی با زبان انگلیسی در بیمارستان حشمتیه سبزوار راه‌اندازی شده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала