ابراز نگرانی پوتین از تشدید تنش ها میان ایران و آمریکا

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر ابراز نگرانی پوتین از تشدید تنش ها میان ایران و آمریکا
ابراز نگرانی پوتین از تشدید تنش ها میان ایران و آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور روسیه در گفتگوبا اولیور استون کارگردان آمریکایی از افزایش تنش ها میان ایران و آمریکا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در خصوص افزایش تنش ها میان ایران و آمریکا گفت: وضعیت نگران کننده است. 

ولادیمیر پوتین در مصاحبه با اولیور استون کارگردان آمریکایی افزود:  مسکو نگران هرگونه درگیری میان تهران و واشنگتن است و درگیری ها می تواند عامل بی ثباتی مناطق اطراف ایران شود.

ترامپ: حماقت ایران هزینه سنگینی برای آنها خواهد داشت - اسپوتنیک ایران
ترامپ: حماقت ایران هزینه سنگینی برای آنها خواهد داشت

رئیس جمهور روسیه گفت: از این موضوع بسیار نگران هستیم. این تنش‌ها ممکن است موجب بی ثباتی شود و بر روابط با برخی کشور‌ها که با آن‌ها بسیار نزدیکی داریم، تاثیر بگذارد و می تواند باعث بوجود آمدن موج گسترده و جدیدی از مهاجران و آسیب جدی به اقتصاد جهانی و صنعت انرژی جهان شود.

وی گفت: ما  از هر گامی برای نزدیک شدن ایران و آمریکا استقبال می کنیم و تشدید تنش ها به نظر من به سود هیچ کس و خود آمریکا هم نیست.

همچنین دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز پنجشنبه اعلام کرد که  امانوئل مکرون و ولادیمیر پوتین رؤسای جمهوری فرانسه و روسیه در تماس تلفنی بر حفظ توافق هسته ای با ایران موسوم به برجام تأکید کردند.

گفتنی است روابط واشنگتن و تهران پس از بیانات اخیر مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره متوقف کردن برخی از اقدامات در چارچوب برجام متشنج تر شده است. دیرتر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران 60 روز به کشورهای اروپایی عضو برجام مهلت داد تا طی این مدت تعهدات بانکی و نفتی خود در برابر جمهوری اسلامی را اجرا کنند. روحانی نامه هایی با این موضوع را برای رهبران بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین نوشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала