خدمه نفتکش انگلیسی توقیف شده تا پایان تحقیقات باید در این کشتی بمانند

© Photo / IRNAانتشار فیلم حرکت نفتکش بریتانیایی آزاد شده به سوی آبهای بین المللی
انتشار فیلم حرکت نفتکش بریتانیایی آزاد شده به سوی آبهای بین المللی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات ایران اعلام کردند نفتکش انگلیسی "stena impero" تعداد ۲۳ خدمه دارد که از نظر ایمنی خدمه باید در کشتی بمانند و در حال حاضر همه آنها در نفتکش هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مدیرکل و بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این شناور ۱۸ نفر خدمه هندی دارد و پنج خدمه ان هم از کشورهای روسیه، فیلیپین و لتونی و غیره هستند، البته کاپیتان نفتکش، هندی است اما شناور تحت پرچم انگلیس فعالیت می‌کند.

اله مراد عفیفی پور اظهار داشت: نفتکش انگلیسی "stena impero" در مسیر تردد خود با یک کشتی صیادی برخورد می‌کند که پس از وقوع این سانحه، لازم بود موارد و علل آن بررسی شود.

وی ادامه داد: عوامل این کشتی سانحه دیده صیادی با شناور انگلیسی تماس می‌گیرند اما پاسخی دریافت نمی‌کنند.

عفیفی پور تصریح کرد: وقتی شناور انگلیسی به تماس‌های شناور صیادی پاسخ نداد، طبق روال قانونی آنها موضوع را به اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اطلاع دادند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: این اداره کل طبق روال، موضوع را به نیروهای نظامی اطلاع دادیم که شناور انگلیسی را به سمت لنگرگاه بندرعباس هدایت کنند تا بررسی‌ها به صورت دقیق انجام و علل سانحه بررسی شود.

عفیفی پور تصریح کرد: این شناور انگلیسی با هدایت نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران وارد لنگرگاه بندرعباس شده است.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران دیشب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عصر روز جمعه، 28 تیر، یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام  stena impero  هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала