اعزام نظامیان آمریکایی به عربستان به تصویب رسید

© AP Photo / Shakh Aivazovحمله توپخانه ای ترکیه به نیروهای مسلح آمریکا
حمله توپخانه ای ترکیه به نیروهای مسلح آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ریچارد اسپنسر، سرپرست وزارت دفاع امریکا اعزام نظامیان و امکانات لازم برای این کار به عربستان سعودی را به تصویب رساند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه منتشره ضمن اعلام این خبر گفته می شود اعزام نظامیان آمریکایی به عربستان با موافقت و  دعوت ریاض صورت می گیرد.

پنتاگون تأکید کرد اعزام نیروهای امریکا "عامل بازدارنده تکمیلی بوده و توانایی آمریکا برای دفاع از نیروها و منافع خود در منطقه را تامین می کند".

پیشتر اطلاع حاصل شد که سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان برای استقرار گروه نظامی آمریکا در عربستان با هدف تامین امنیت ابراز آمادگی کرده است.

متشنج شدن دوباره اوضاع در منطقه در بهارامسال و پس از آن اغاز شد که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را نیروی تروریستی اعلام کرد و در پاسخ ایران فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در خاور میانه (سنتکام) را سازمان تروریستی دانست.

تنش در روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان که واشنگتن تهران را در به دست داشتن در آن متهم کرده و سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران شدیدتر شد.

کلاً روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران در واقع  پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا در ماه مه سال گذشته از برجام خارج شده و ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم کرد. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала