گزینه ایران، مقاومت در برابر هرگونه فشار

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر گزینه ایران، مقاومت در برابر هرگونه فشار
گزینه ایران، مقاومت در برابر هرگونه فشار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظریف: بازار ایران به روی شرکت‌های آمریکایی باز است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، وزیر امور خارجه ایران تاکید نمود که ایران دنبال تنش نیست، اما اگر به کشور تعرض شود در دفاع از خود تردید نخواهد کرد.

محمدجواد ظریف روز 15 ماه ژوئیه در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا اظهار داشت:«گزینه ما، مقاومت در برابر هر گونه فشار است اما اگر آمریکا دنبال یک راه آبرومندانه برای خروج از این شرایط است، راه حل وجود دارد. ما دنبال تنش نیستیم اما اگر به ما تعرض شود در دفاع از خود تردید نمی‌کنیم. آمریکا خودش را از بازار ایران محروم کرده است. بازار ایران به روی شرکت‌های آمریکایی باز است».

 امارات - اسپوتنیک ایران
تأثیر تشنج روابط ایران-آمریکا بر کشورهای عربی

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

پنجم ماه مه جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در این خصوص گفت که واشنگتن به منظور مقابله با سیاست های ایران، بمب افکن هایی را در خاورمیانه مستقر خواهد کرد و یک گروه تجهیزات نظامی به رهبری ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به این منطقه ارسال می کند. این ناو آمریکایی هم اکنون در دریای مدیترانه قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала