اتحادیه اروپا از روسیه خواست تا پیمان منع موشک های هسته ای میان برد را حفظ کند

© Sputnik / Denis Abramov /  مراجعه به بانک تصاویر اتحادیه اروپا از روسیه خواست تا پیمان منع موشک های هسته ای میان برد را حفظ کند
اتحادیه اروپا از روسیه خواست تا پیمان منع موشک های هسته ای میان برد را حفظ کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه اروپا از روسیه خواسته است تا اقداماتی را برای پیروی از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد اتخاد کند.

به گزارش اسپوتنیک، اتحادیه اروپا از روسیه خواست به نگرانی های شدید در مورد توسعه، آزمایش پروازی و استقرار سامانه موشکی زمینی موسوم به 9M729 و نگرانی های شدید دیگر درباره موارد نقض این پیمان پاسخ دهد.

فدریکا موگرینی مسئول عالی رتبه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای به نام اتحادیه اروپا اعلام کرد: ما در خصوص پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد که ممکن است دوم اوت 2019 پایان یابد بسیار نگرانیم. 

این پیمان که در دوران جنگ سرد میان روسیه و آمریکا امضا شد، ابتدا در ماه فوریه از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و سپس از سوی روسیه مورد انتقاد قرار گرفت و دو طرف یکدیگر را به نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد متهم کردند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه سوم ژوئیه تعلیق مشارکت این کشور را در این پیمان امضاء کرد.

در روز 4 ژوئیه نخست وزیر ایتالیا، جوزپه کونته، در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، خواستار انجام هر کاری برای حفظ این معاهده شد.

پیمان منع موشک های هسته ای میان برد سال 1987 بین واشنگتن و مسکو (INF) امضا شد و چین عضو آن نیست. این پیمان ساخت همه موشک های دارای بُرد پانصد تا پنج هزار و پانصد کیلومتر را منع می کند و شامل موشک هایی زمین پایه ای است که قادر به حمل کلاهک هسته ای و متعارف هستند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала