شیرینی مخصوص آشپز ترک برای ولادیمیر پوتین

© Sputnik / Yulia Kalinina /  مراجعه به بانک تصاویر پای مخصوص شیرینی پز ترک برای پوتین به افتخار تحویل اس 400
پای مخصوص شیرینی پز ترک برای پوتین به افتخار تحویل اس 400  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن آجار، شیرینی پز مشهور ترکیه تصمیم گرفت به افتخار تحویل سامانه های موشکی دفاع هوایی اس 400 به کشورخود پای مخصوصی (نوعی شیرینی) برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بپزد.

به گزارش اسپوتنیک، حسن آجار می گوید می خواهد سهم خود را در پیشبرد روابط دو جانبه ادا کند و به این دلیل تصمیم گرفته پای سنتی ترکی به نام بیورک را برای پوتین بپزد.

آجار برای پختن این پای به وزن حدود 4 کیلوگرم پنیر و اسفناج را انتخاب کرده است. انتظار می رود شیرینی پز ترک بزودی پای خود را پخته و برای رهبر روسیه ارسال کند.

شیرینی پز ترک همچنین پوتین را به رستوران خود در شهر بورسا دعوت کرده و قول داده بهترین بیورک را برایش بپزد.

آجار در سال 2012 توانست به خاطر پختن بزرگترین بیورک جهان به طول 2023 متر نام خود را وارد کتاب رکوردهای گینس کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هشدار داده به محض ورود اولین محموله اس - 400 به کشور ترکیه، تحریم هایی شدیدی علیه این کشور وضع خواهد کرد.

چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در اینباره گفته بود که خرید جدیدترین سیستم های دفاع هوایی اس-400 روسی توسط ترکیه باعث بوجود آمدن تنش بین المللی بین ترکیه و ایالات متحده شده است. آمریکا اعلام کرد که اگر ترکیه این قرارداد را لغو نکند واشنگتن امکان دارد تا تحویل جنگنده های نسل پنجمی اف-35 به ترکیه را به تعویق بیاندازد و یا لغو کند.

 اس400 (Triumf) نسل جدید سامانه های پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی "الماس" طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته از خانواده پدافند هوایی اس-300 به‌شمار می‌رود. 

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала