قدرانی وزیر دفاع بریتانیا از نیروی دریایی این کشور در خلیج فارس

© AP Photo / Kirsty Wigglesworthقدرانی وزیر دفاع بریتانیا از نیروی دریایی این کشور در خلیج فارس
قدرانی وزیر دفاع بریتانیا از نیروی دریایی این کشور در خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع بریتانیا از نیروی دریایی این کشور به دلیل اقدام حرفه ای و به موقع در رابطه با نفتکش بریتانیا در خلیج فارس قدردانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک،  پنی موردانت، وزیر دفاع بریتانیا  از نیروی دریایی این کشور به خاطر اقدام حرفه ای که  در مورد تانکر انگلیس در خلیج فارس از خود نشان داده است، قدردانی کرد.

تأئید لندن: ایران تلاش کرد نفتکش بریتانیایی را توقیف کند - اسپوتنیک ایران
لندن ادعای تلاش ایران برای توقیف نفتکش بریتانیایی را تایید کرد

پیش از این، CNN با اشاره به یک منبع از وزارت دفاع آمریکا گزارش داد که پنج قایق تندروی ایران برای توقیف یک نفتکش بریتانیایی در خلیج فارس به این نفتکش نزدیک شدند که با دخالت ناو انگلیسی "اچ‌ام‌اس مونت رز"، عقب نشینی کردند.

با گزارش این شبکه تلویزیونی، نفتکش بریتانیایی از خلیج فارس خارج شد و هنگامی که قایق های تندرو ایرانی به آن نزدیک شدند، مجبور شد از تنگه هرمز عبور کند.

به گفته مقامات بریتانیایی، ایرانیان به این نفتکش دستور دادند که مسیر خود را تغییر داده و در آب های سرزمینی ایران متوقف شود. اما ناوشکن HMS Montrose نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا که این نفتکش را همراهی می کرد، به نیروهای ایرانی هشدار داد و از آنها خواست که اجازه ادامه مسیر به این نفتکش را بدهند.

پیش از این جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس به شبکه تلویزیونی الجزیره گفت که بریتانیا وضعیت موجود در خلیج فارس را تحت نظر دارد و قصد ندارد این وضعیت در این منطقه را تشدید کند.

گفتنی است که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و سپاه پاسداران ایران این موضوع را تکذیب کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала