ترس نفتکش انگلیسی از ورود به تنگه هرمز

© AFP 2023 / Felix Garza منطقه خلیج‌فارس
 منطقه خلیج‌فارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نفتکش شرکت نفت «بریتش پترولیوم» از ورود به تنگه هرمز امتناع کرده و در خلیج فارس مانده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «بلومبرگ»،نفتکش شرکت نفت «بریتش پترولیوم»به دلیل ترس از توقیف توسط ایران وارد خلیج فارس نمی‌شود. نفتکش «بریتیش هریتیج»  قابلیت حمل بیش از یک میلیون بشکه نفت را دارد.

این شرکت درحال حرکت به سمت ترمینال بصره در عراق بود که به طور ناگهانی مقصد خود را تغییر داد. این نفتکش درحال حاضر در سواحل عربستان سعودی قرار دارد. یک فرد آگاه به بلومبرگ گفت که بریتیش پترولیوم نگران است به دلیل توقیف کشتی حامل نفت ایران در جبل الطارق، «بریتیش هریتیج» توسط ایران توقیف شود.

تفنگداران نیروی دریایی انگلیس هفته گذشته یک نفتکش حامل نفت ایران را در جبل‌الطارق توقیف کردند.

توقیف این کشتی در جبل الطارق در آب‌هایی صورت گرفت که اسپانیا آن را متعلق به خود می‌داند. اسپانیا حاکمیت انگلیس بر آب‌های اطراف جبل الطارق را به رسمیت نمی‌شناسد.

در پی توقیف غیرقانونی نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل‌الطارق توسط نیروی دریایی انگلستان، سفیر این کشور در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.

یک منبع اسپانیایی اعلام کرد، توقیف نفتکشی که از ایران حرکت کرده بود، در پی درخواست آمریکا از انگلیس در جبل الطارق صورت گرفته است. جوسب بورل سرپرست وزارت امور خارجه اسپانیا در این باره گفت که توقیف نفتکشی که از ایران حرکت کرده بود پس از ارائه درخواست آمریکا از انگلیس صورت گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала