رئیس جمهور ونزوئلا خواستار گفتگو با مخالفان شد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Боливарианской Республики Венесуэла Николас Мадуро
Президент Боливарианской Республики Венесуэла Николас Мадуро - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهوری ونزوئلا در سالروز استقلال این کشور خواستار مذاکره با مخالفان شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر ، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا در سالروز استقلال این کشور با اشاره به تحولات ماه های اخیر، خواستار مذاکره با مخالفان شد.
رئیس جمهوری ونزوئلا که روز جمعه در جمع مقامات بلندپایه نظامی سخن می گفت بار دیگر از حمایت دولتش از مذاکره با اپوزیسیون ونزوئلا که با میانجیگری نروژ در جریان است، سخن گفت.
مادورو در سخنرانی اش در کاراکاس و پیش از اعلام مانور نظامی دریایی و مرزی در تاریخ ۲۴ ژوئیه گفت: «جا برای همه ما در ونزوئلا هست. ما باید همه چیز را به منظور رسیدن به توافق کنار بگذاریم».
اما از سوی دیگر «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت ونزوئلا، با اشاره به گزارش های جدید ادعایی غرب در مورد وجود جوخه های مرگ در ونزوئلا، ادعاهایی قبلی علیه دولت مادورو را تکرار و خواستار ادامه اعتراضات شد.
اعتراضات گسترده علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهور فعلی ونزوئلا در تاریخ 21 ژانویه امسال آغاز شد و در روز 23 ژانویه خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. در پی این حوادث کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.
همچنین کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوئه ، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود را با دخالت خارجی در امور داخلی کشورها اعلام کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала