واکنش پوتین به رجوع گوایدو به خدا

© Sputnik / Sergei Bobylev /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش پوتین به رجوع گوایدو به خدا
واکنش پوتین به رجوع گوایدو به خدا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پوتین: خداوند جواب نداد، زمان قبول واقعیت فرا رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با صحبت در باره رجوع خوآن گویداو رهبر مخالفان ونزوئلا که بطور غیرقانونی خود را رئیس جمهور کشور اعلام کرد به خدا، گفت که خداوند در جواب «هیچگونه سیگنالی نفرستاد» و وی را «به قبول واقعیت» فراخواند.

ولادیمیر پوتین در کنفرانس مطبوعاتی در پایان مذاکرات با نخست وزیر ایتالیا  در رابطه با اوضاع در ونزوئلا گفت:«آقای گوایدو رهبر اپوزیسیون وارد میدان شد سرش را بسوی آسمان بلند کرد و خود را رئیس جمهور نامید. بسیار خوب. اما خداوند به ما نگفت که واکنش او نسبت به این درخواست چه بود. هیچ سیگنالی دریافت نکردیم.

به این دلیل فکر می کنم باید به همین زمین خودمان بازگردد و از روندهای دمکراتیک و قوانینی پیروی کند که به یک مقصد می رسد: گفتگو و رجوع به مردم و انتخاب‌کنندگان. باید در انتخابات شرکت کرد و آنجا مسائل پیشرفت آتی را حل و فصل کرد».

شایان ذکر است که اعتراضات گسترده علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهور فعلی ونزوئلا در تاریخ 21 ژانویه آغاز شد و در روز 23 ژانویه خوان گوایدو، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. در پی این حوادث کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.

همچنین کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوئه ، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود را با دخالت خارجی در امور داخلی کشورها اعلام کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала