جنگ مواد مخدر چینی

© Fotolia / Sharaku1216مواد مخدر
مواد مخدر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین«سومین جنگ مخدری» را در آمریکا به راه انداخته ‌است.

به گزارش اسپوتنیک، هزاران آمریکایی به دلیل مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می دهند و مقامات نمی توانند مانع از ورود مواد مخدر چینی به کشور بشوند. اگر در گذشته سرویس های ویژه در مرز مانع از ورود مواد مخدر از مکزیک می‌شدند، اکنون این «شر مخدری» از آنسوی اقیانوس وارد می‌شود.

در سال 2017 میلادی، در بالتیمور آمریکا  یک شبکه جنایی مواد مخدر کشف شد که می‌توانست ساکنان یک ایالت را بطور کامل نابود کند.سرچشمه این بحران در نسخه پزشکی تسکین درد (مواد مخدر نیمه ترکیبی) نهفته است.در یک دوره زمانی، پزشکان از این نسخه‌ها زیاد پیچیدند. تا سال 2017 ،60 درصد  مقدار این ماده مهلک سهم موادمخدر نیمه ترکیبی از جمله «فنتالین» بود.

فتالین زمانی در شهرهای آمریکا باعث مرگ هزاران نفر شد. در سال 2013 میلادی مرزبانان آمریکایی  یک کیلو فنتالین را ضبط کردند، اما پس از گذشت 4 سال این مقدار 675 بار بیشتر شد. هم اکنون بیشترین مقدار مواد مخدر از چین وارد آمریکای شمالی می شود.

نیکیتا  لوشنیکوف رئیس اتحادیه ملی  مبارزه با موادمخدر روسیه اعلام کرد که 80 درصد مواد مخدر نیمه ترکیبی در چین تولید می شود و این وضع آنقدر پیچیده است که در واقع هیچکس نمی‌داند چگونه با آن مبارزه کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала