پیشنهاد رئیس اتاق بازرگانی تهران برای ارز دولتی

© Sputnik / Mihail Kutusov /  مراجعه به بانک تصاویر پیشنهاد رئیس اتاق بازرگانی تهران برای ارز دولتی
پیشنهاد رئیس اتاق بازرگانی تهران برای ارز دولتی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران از سیاست دولت در چند نرخی کردن ارز انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران از سیاست دولت در چند نرخی کردن ارز انتقاد کرد و به دولت پیشنهاد کرد به جای ارز ارزان قیمت، به اجرای سیاست یارانه نقدی فکر کند.

او در یکی از صفحات اجتماعی خود اعلام کرده که با ارزیابی عملکرد سیاست ارز چند نرخی دولت در ماه‌های گذشته، به نظر می‌رسد این برنامه به نتایج مدنظر خود نرسیده و حتی مشکلاتی را نیز به وجود آورده است.

خوانساری گفت: نخستین انتقادی که به این حوزه وارد می‌شود این است که به این نوع ارز (ارز 4200 تومانی) عده‌ای خاص دسترسی دارند و همین مسئله مقدمه ایجاد رانت است. از سوی دیگر افرادی که به دنبال به دست آوردن این رانت هستند، باید از دستگاه‌های دولتی مجوزهای لازم را دریافت کنند و این شروع فسادی به نام امضای طلایی خواهد بود. با توجه به شرایطی که امروز اقتصاد ایران با آن مواجه است، نمی‌توان انتظار داشت که اقشار کم درآمد بدون دریافت حمایت‌های لازم از دولت به حیات خود ادامه دهند و از این رو ارائه راه حل‌هایی برای جایگزینی ارز 4200 تومانی اهمیت زیادی دارد. دولت به جای تداوم سیاست ارزی فعلی، به اقشار کم درآمد یارانه نقدی پرداخت کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала