انرژی نورانی سحابی خرچنگ+عکس

© Photo / ESOکهکشان
کهکشان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سحابی خرچنگ حدود6 هزار و 500 سال نوری از زمین فاصله دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ساینس نیوز»، فیزیکدانان به تازگی موفق به کشف پرانرژی‌ترین نور ساطع شده از «سحابی خرچنگ» شدند.

محققان دانشگاه «تبت» در چین در جریان آزمایشی به نام Tibet AS-gamma موفق شدند فوتون‌های پرانرژی اشعه گاما را که از سحابی خرچنگ منتشر می‌شوند، شناسایی کنند.

آنها متوجه شدند که هر فوتونی که کشف کرده‌اند بیش از 100 تا 450 تریلیون ولت الکترون انرژی دارند.برای مقایسه فوتون‌های مرئی دارای انرژی حدود چند ولت الکترون هستند، در حالی که برخورددهنده هادرونی بزرگ که قدرتمندترین شتاب‌دهنده ماده ساخت انسان است تنها می‌تواند ذرات را به انرژی حدود 6.5 تریلیون ولت الکترون برساند.

انفجار شرایطی را ایجاد کرد که می‌تواند فوتون‌های بسیار با انرژی تولید کند. انرژی ذرات باردار مانند الکترون‌ها به وسیله موج شوک و نیروهای مغناطیسی تولید شده توسط انفجار ابرنواختری افزایش می‌یابد.

​هنگامی که این الکترون‌های با انرژی بالا در سحابی خرچنگ با فوتون‌های کم انرژی برخورد می‌کنند، انرژی خود را انتقال می‌دهند و به جای آن انرژی فوتون را بالا می‌برند. این فوتون‌ها از طریق فضا عبور می‌کنند و برخی حتی ممکن است به زمین برسند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала